וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק של 60 מילירארד דולר נפרש בפני החברות הגנריות עד 2009 בשל פקיעת פטנטים; המרוויחות - טבע וסאנדוז

נתן שבע

28.9.2005 / 9:26

כך עולה מדו"ח שמפרסמת החברה למידע עסקי Urch; מעל 40 פטנטים של תרופות גדולות אמורים לפוג עד שנת 2005; השנים הקרובות יכולות להניב 20-15 מיליארד דולר נוספים לחברות הגנריות



רבות דובר על כך כי השנים 2007-2006 עשויות להיות חזקות עבור טבע. זאת, בשל פקיעתם של פטנטים על תרופות מקוריות, שעליהם הגישה טבע בקשות לאישור של תרופות גנריות (חיקוי מקור). מדו"ח שמפרסמת היום החברה למידע עסקי שבסיסה באנגליה, Urch, עולה כי תרופות בשווי של 60 מיליארד דולר יזכו לתחרות מצדן של החברות הגנריות, החל מהיום ועד שנת 2009.



האפקט של פקיעת פטנטים של תרופות גדולות מגלם שוק של 60 מיליארד דולר עד 2009. המכירות נובעות בעיקר מאירופה ומארה"ב. חברות התרופות נמצאות תחת איום של תחרות מצד החברות הגנריות, נכתב בדו"ח.



ההשפעה של פקיעת הפטנטים מתפלגת באופן שונה בין החברות הגנריות, כותב הד"ר פיטר נורמן, מחבר הדו"ח. "20 החברות הגדולות (המפתחות תרופות מקוריות-נ.ש.) הן בעלות פוטנציאל גדול יותר להיפגע. אלי לילי ושרינג פלאו הן בעלות השפעה נמוכה אם בכלל, ולעומתן נמצאות בסכנה של איום עד שנת 2009 - גלקסו סמית', פייזר ורוש.



המרוויחות הגדולות יהיו החברות הגנריות הגדולות סאנדוז וטבע, כשבתקופה הקרובה יכולים לצוץ גם שחקנים חדשים מהמזרח הרחוק, במיוחד סין וקוריאה. מכירות התרופות הגנריות ב-2004 הסתכמו ב-58 מיליארד דולר והיוו 14% משוק התרופות. חמש השנים הקרובות יכולות להניב 20-15 מיליארד דולר נוספים לחבורת הגנריות ויגדילו את שיעורי הצמיחה שלהם, מציין הדו"ח.



הדו"ח מתבסס על נתונים ממשלתיים ומקורות מהחברות, בניסיון לבחון את ההשפעה של יותר מ-40 פקיעות של תרופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully