וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-SEC פתחה בחקירה נגד מנהיג הרוב הרפובליקאי בסנאט בגין חשד לסחר לפי מידע פנימי

סוכנויות הידיעות

28.9.2005 / 10:33

הסנאטור ביל פריסט מכר מניות של חברת הבריאות HCA בה מכהן אחיו כדירקטור כחודש לפני שפירסמה אזהרת רווח שהובילה לצניחת מניותיה; ה-SEC אישרה חקירה רשמית בנושא



הסנאטור ביל פריסט, מנהיג הרוב הרפובליקאי בסנאט האמריקאי, עומד בפני חקירה של הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC). הרשות אישרה בקשה לחקירה רשמית של מכירת מניות שביצע פריסט ביוני, לדברי מקורות המקורבים לחקירה לסוכנות הידיעות בלומברג. האישור יתיר לחוקרי הרשות לדרוש מסמכים ולהוציא צווי זימון לעדים אפשריים.



העסקה המדוברת היא מכירת מניות של חברת הבריאות HCA שביצע פריסט ביוני, חודש לפני שהחברה פרסמה אזהרת רווח שהביאה לצניחת המניה. HCA, המחזיקה ברשת בתי החולים הגדולה בארה"ב, נוסדה על ידי משפחתו של פריסט ואחיו עדיין משמש כדירקטור בחברה. פריסט הכחיש כי היה בידיו מידע פנימי בטרם החליט לבצע את המכירה והודיע על כוונתו לשתף פעולה עם החוקרים.



פריסט, הנחשב כמועמד להובלת המפלגה הרפובליקאית לאחר בוש, רמז על כוונתו להתמודד על תפקיד זה ועל הנשיאות כאשר אמר כי מכירת הנתח של HCA שבידיו נועדה לסיים שאלות בנושא לקראת "שנותיו האחרונות בסנאט ומה שיבוא לאחריהן". פריסט אמר כי רצה למכור את המניות על מנת להימנע מניגוד עניינים בנושאי מדיניות מערכת הבריאות.



יו"ר ה-SEC, כריסטופר קוקס, מחוקק רפובליקאי לשעבר, אמר כי לא יטפל במקרה על מנת להימנע ממראית עין של ניגוד עניינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully