וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק הצרכנים הושלם: גם אתרי המכר סקאל און-ליין ו-GETIT יפצו את הצרכנים

רוני לינדר-גנץ

28.9.2005 / 11:31

כך נודע ל-TheMarker; הפיצוי ייעשה בדרכים שונות שעדיין לא הובהרו סופית על ידי האתרים; המקרה של נתי סקל מהווה קו פרשת המים בכל הנוגע לתרבות הסחר האלקטרוני בישראל



אתרי המכר סקאל און-ליין ו-GETIT יפצו גם כן את הצרכנים שנפגעו מנפילת ספק המחשבים נתי סקל, כך נודע ל-TheMarker. בכך הושלם בהצלחה מרובה מאבק הצרכנים העיקש בעניין. הפיצוי ייעשה בדרכים שונות שעדיין לא הובהרו סופית על ידי האתרים.



לאחר לחץ ממושך של קבוצת הצרכנים הנפגעים, החלו אתרי המכר, בהם נמכרו מוצרי נתי סקל, להודיע בזה אחר זה על פיצוי הצרכנים. ראשון היה אתר וואלה!שופס שכבר עם פרוץ המשבר הודיע כי יפצה את הצרכנים; אחריו הכריזו על כך האתרים P1000 ונטאקשן; והיום, גם שני האתרים הנותרים הודיעו לצרכנים כי יפצו אותם.



לאחר שספק המחשבים, נתי סקל, נקלע לקשיים והשאיר אחריו מאות צרכנים ששילמו אלפי שקלים ולא קיבלו את המחשבים, מיהרו האתרים להתנער מאחריותם בטענה כי הם "מתווכים בלבד" ואינם צד לעסקה. בעקבות לחץ מאסיווי של הצרכנים, שהתארגנו לתביעה משותפת, וכן של המועצה לצרכנות שפירסמה חוות דעת לפיה האתרים מחויבים לפצות את הצרכנים, הבינו מנהלי האתרים כי לא יוכלו להתחמק מאחריותם.



סער גינזבורסקי, שעומד בראש קבוצת הצרכנים שנפגעו והחל מיד עם תחילת המשבר לנהל מטה מאבק באתרים שהתנערו מאחריות, יכול לרשום לעצמו ניצחון מרשים ביותר. נראה כי המקרה של נתי סקל יהווה קו פרשת המים בכל הנוגע לתרבות הסחר האלקטרוני בישראל, כאשר הובהר סופית כי אתרי המכר אינם יכולים להסתתר מאחורי טענות כי אינם צד בעסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully