וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות המנייה לשטרית: להורות לנמל אשדוד שלא לנקוט צעדים חד-צדדיים שיפגעו בציבור לקוחות הנמל

שרון קדמי

28.9.2005 / 16:21

חברת נמל אשדוד: אנו בוחנים אם ההתאגדות של חברות המניה היא בגדר הגבל עסקי



ממשיכה המחלוקת בין חברות המנייה לבין חברת נמל אשדוד בנוגע להפסקת פעילותן של חברות בנמל במתכונתן הנוכחית. פורום חברות המנייה שיגר היום מכתב לשר התחבורה - מאיר שטרית, ובו הם מבקשים משטרית להורות לנמל אשדוד שלא לנקוט צעדים חד-צדדיים שיפגעו בציבור לקוחות הנמל.



חברות המנייה הן חברות פרטיות המעניקות שירותי מנייה, דהיינו: ספירה של מטענים עבור המובילים הימיים. עם יישום הרפורמה בנמלים, בפברואר, הוכנסה לשימוש בנמל אשדוד מערכת ה-TOS, שהיא מערכת מחשוב שלמעשה מחליפה את אנשי המנייה. כעת מתקיים משא ומתן בין חברת נמל אשדוד לפורום חברות המנייה, שכן המעבר למערכת מייתר את פעילות עובדי המנייה. בישראל פועלות שש חברות מנייה המספקות תעסוקה לכ-200 משפחות.



במכתב ציינו חברות המנייה: "לצערנו, נוכחנו כי לצד ההבטחות, נושאת הרפורמה בחובה גם סכנות לא מעטות. עיקר הסכנה היא רצונם של הנהלות הנמל לנכס לעצמם כמה שיותר תחומי פעילות בכדי ליצור קרטל שירותים שיפגע בלקוחות הנמל. אחת מהדוגמאות היא האיום על המשך הפעלת שירותי המנייה בנמל אשדוד, שירותים הניתנים לנמל וללקוחותיו בידי חברות פרטיות מזה עשרות שנים לשביעות רצונם המלאה של כל מקבלי השירות".



עוד כתבו חברות המנייה, כי "על אף הניסיון שעושה הנמל להציג את שירות המנייה כשירות אנכרוניסטי, הרי שמדובר בשירות חיוני המתקיים תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ואשר קיים קונצנזוס מקיר לקיר בקרב כל לקוחות הנמל באשר לנחיצות השירות. הן איגוד המשתמשים בהובלה ימית והן לשכת הספנות הישראלית דרשו מהנהלת נמל אשדוד להמשיך ולקבל שירותי תכנון, טעינה ופריקה מידי חברות המנייה, אולם דרישתם זו נדחתה בידי הנהלת הנמל מבלי שהתקיים דיון אמיתי בנושא".



יו"ר חברת נמל אשדוד, איריס שטרק, מסרה בתגובה: "לא ניתן לחברות המנייה לעצור את הקדמה וההתייעלות בנמל אשדוד. השקת מערכת המחשוב בנמל אשדוד במסגרת השקת נמל איתן מובילה לייעול משמעותי של תהליכי העבודה וקיצור זמני ההמתנה, אשר יבוא לידי ביטוי גם באפשרות להוזלת חלק מהתעריפים, בהתאם לאישורי הרגולטור".



שטרק ציינה עוד כי חברת הנמל בוחנת אם ההתאגדות של חברות המנייה היא בגדר הגבל עסקי. "אנו שוקלים לפנות לממונה על ההגבלים עסקיים בנושא זה. אנו פועלים לפי המודל הבינלאומי המקובל בכל העולם, שלפיו חברות המנייה אינן מעורבות בהפעלת מערכת המחשוב שהיא הליבה העסקית והניהולית של פעילות הנמל. לכן דרישת חברות המנייה להיות מעורבת במערכת המחשוב, אין לה כל בסיס".



בהתייחס לדברים אלה אומרים בחברות המנייה כי הם "מודים לאיריס שטרק על אומץ ליבה לפנות לממונה על ההגבלים העסקיים בו בזמן שחברת נמל אשדוד ממשיכה לנכס לעצמה תחומי מונופול נוספים".



בתוך כך, במכתב ששיגר מנהל רשות הספנות והנמלים במשרד התחבורה, אריה רונה, לנשיא לשכת הספנות, נחום גנצ'רסקי נכתב, כי "לאחר ששמענו את כל הדעות בנושא, אנו סבורים, כי הפעלת מערכת ה-TOS לא תפגע בשירותים הנמליים הניתנים לחברות הספנות וסוכני האוניות. הסידורים שניתנו על ידי חברת נמל אשדוד עבור חברות המניה יכולים לספק את דרישת סוכני האוניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully