וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה יורד הרייטינג

25.6.2001 / 14:57

אחוזי הצפייה בטלוויזיה ירדו פלאים בחודשים האחרונים. האם זו תוצאה של שיטת המדרוג או שפשוט אין מה לראות בטלוויזיה. ומדוע, אם כן, מחירי הפרסומות בערוץ השני אינם יורדים בהתאם

זהו. נגמרה לה התקופה בה לאחד כמו דודו טופז נרשמו 50% צפייה. בעידן הרב-ערוצי הוא יאלץ להסתפק בהרבה פחות. אם ניקח לדוגמא את ארה"ב, תכניות הטלוויזיה הפופולריות ביותר מקבלות6%-7% צפייה, וגם זה רק בימים טובים.

על פי נתוני הוועדה הישראלית למידרוג בחודשים האחרונים ישנה ירידה תלולה במספר הצופים בשידורי הטלוויזיה בארץ. ערוץ 2 מוביל את הירידה עם 26%. בכנס "מפת התקשורת החדשה" שנערך לפני כשבוע על ידי "גלובס ייזום" ניסו קברניטי הטלוויזיה והפרסום לתת הסבר לתופעה, ובתוך כל זה, נאלצו להתמודד עם שאלות קשות, למשל: מדוע הירידה ברייטינג אינה מביאה לירידה תואמת במחיר לדקת פרסום בערוץ השני.

ועל כך, מסתבר, קל לענות. "אפילו אם הירידה בשיעורי הצפייה בערוץ 2 הייתה גדולה יותר, מחירי הפרסום לא היו יורדים". אמר אבי ניר, משנה למנכ"ל לשיווק ותוכניות בשידורי קשת: "הפרסום מתבסס על היצע וביקוש. כל עוד יש ביקוש גבוה, המחירים לא ירדו. אי אפשר לומר שבגלל הירידה ברייטינג הפרסום לא אפקטיבי. אפשר לקחת כדוגמא את עולם האינטרנט. מחירי הפרסום ירדו למרות ששיעור החשיפות עלה. אתרי האינטרנט נאלצו להוריד את המחירים מכיוון שהביקוש ירד. אז מה, זה לא אומר שהפרסום באינטרנט לא אפקטיבי".

אין מה לראות

הוזכרו שתי סיבות עיקריות לירידה ברייטינג: האחת היא שיטת המידרוג, והשנייה – פשוט אין מה לראות בטלוויזיה!
אמנם הוועדה הישראלית למדרוג עומדת לבצע בדיקה מקיפה של מערך הבדיקה שלה בשל הפערים הגדולים בין הממצאים שלה לאלה של חברת ICP, אך יחד עם זאת, גם ממצאי חברות הכבלים מובילות למסקנה שיש ירידה חדה ברייטינג. מנכ"ל פרסום אריאלי, עמוס טל שיר: "אנחנו צריכים להתפכח מהאשליה שערוץ 2 או כל ערוץ אחר יצליחו למשוך את כולם. אנחנו כבר לא מדינה הומוגנית. שימו לב למה שקרה כאן בשנים האחרונות: לפני שערוץ 2 עלה לאוויר, לש"ס היו רק 7 מנדטים. היום יש להם 17. אנחנו כבר לא מה שהיינו לפני עשר שנים".

משה שלונסקי מנכ"ל קבוצת חדשות ישראל (שהתמודדה, הפסידה ועתרה לביהמ"ש נגד המכרז לערוץ החדשות): "הקהל הישראלי הוא קהל עצבני שרוצה שינוי כל שנה. וכמובן שבלתי אפשרי להעלות מדי שנה תכניות חדשות לקהל של ארבעה מיליון צופים".

וזכייני הערוץ השני לא שכחו לציין את העובדה שהפתרון לבעיית הרייטינג יהיה, כמובן, מיזוג שלושת הזכיינים. "מיזוג שיאפשר לתכנן לוח שידורים רציף", ציין ניר.

כאן צריך לציין כי לכל הסיבות שצוינו לעיל, מתווספת עוד אחת הנקראת YES. ועדת המדרוג אינה כוללת בבדיקותיה את נתוני הצפייה של ערוצי הלווין. חברת YES מסתפקת בבדיקת שיעורי הצפייה רק ממנויי החברה וזאת אודות לטכנולוגיה הדיגיטלית של YES. אלפי הצופים בערוצי הנישה השונים, אשר משודרים בלווין, לא נספרים בנתונים הרשמיים של הועדה למידרוג..

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully