וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית הביטוח האמריקאית AIG תובעת מהמנכ"ל לשעבר להחזיר לה את השליטה במניות בשווי 20 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

29.9.2005 / 9:48

כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל"; החברה טוענת כי המניות הנמצאות בשליטת חברת השקעה פרטית בראשותו של מוריס גרינברג יועדו לשימוש החברה, וכי עליו להחזיר לה את השליטה בהן



ענקית הביטוח האמריקאית AIG (סימול AIG), הגישה תביעה לקבלת השליטה בנתח של 12% ממניות החברה מידי היו"ר והמנכ"ל לשעבר, מוריס "האנק" גרינברג. שווי המניות ש-AIG דורשת לקבל מידי גרינברג - כ-20 מיליארד דולר. החברה טוענת כי על גרינברג לוותר על אחזקותיו בטענה כי מניות אלה הוקצו לשימושה של AIG לפני זמן רב.



הנתח המדובר נמצא בשליטה הישירה של חברת ההשקעה הפרטית סטאר אינטרנשונל, בה שולט גרינברג כיום, לאחר שכיהן כיו"ר החברה במשך זמן רב. סטאר אינטרנשונל, הנקראת על שמו של מייסד AIG, קורנליוס ואנדר סטאר, מנוהלת על ידי בכירי AIG ב-30 השנים האחרונות. חברת סטאר משלמת בונוסים לעובדי AIG, תוכנית המאפשרת ל-AIG למשוך אליה בכירים ללא עלות ל-AIG עצמה, שכן ההוצאות הן של סטאר הפרטית, ולא של AIG הנסחרת.



עתה סטאר אינה נשלטת על ידי בכיר ב-AIG, שכן גרינברג כבר אינו עובד החברה ועזיבתו לוותה בסכסוך מתוקשר עם החברה. השבוע פירסמה AIG את תוכנית השכר הנדחה שלה - הזהה לתוכנית הישנה מלבד העובדה שהעלות מחושבת כהוצאה של AIG, שתקטין את הרווח הנקי של החברה ועשויה להקטין את רווחי בעלי המניות. קבלת השליטה במניות בהן מחזיקה סטאר תאפשר ל-AIG להמשיך לחשב את התוכנית שלא במסגרת הוצאותיה של AIG.



עורכי דינם של גרינברג ושל סטאר אינטרנשונל אמרו כי לתביעה של AIG אין ביסוס משפטי וכי סטאר היא חברה עצמאית - טיעון בו השתמשה AIG לא פעם, על מנת להצדיק את תוכנית הבונוסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully