וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפקיעה היתה קיצונית במונחי מחזור ותנודתיות - שחקנים רצו לקנות את המדד בכל מחיר"

עומר שרביט

29.9.2005 / 11:45

כך אומר זיו פניני, משנה למנכ"ל מגדל שוקי הון; "החוזים הסינתטיים פתחו בפער של 8 נקודות מדד - פער שלא נראה פה אי פעם"



"הפקיעה היום היתה קיצונית גם במונחי תנודתיות וגם במונחים של מחזור. כבר בבוקר החלו להיכנס ביקושים של 600 עד 700 מיליון שקל במה שקרוי מדד תקרה - כלומר, שחקנים רצו לקנות את המדד בכל מחיר", כך אומר היום זיו פניני, משנה למנכ"ל מגדל שוקי הון.



פניני הוסיף כי "עד לקראת השעה הנועלת, הצטרפו עוד ועוד קונים, כשהפער בין החוזים למדד ששוקף בטרום מסחר היה פער ענק שלא נראה פה אי פעם. בקבוצת הקונים יש גם שחקני ארביטראז' שקנו חלק מיתרות השורט כנגד חוזים שפוקעים וגם גופים זרים. החוזים הסינתטיים פתחו בפער של 8 נקודות מדד המהווים כ-1% - פער שלא נראה פה אי פעם".



"בצד המוכרים נעמדה קבוצה קטנה של שחקני ארביטראז' שניסו למכור מניות מול חוזים זולים. בנוסף, בצד המוכרים נעמדו גם גופים שניסו להקטין חשיפה ביום הקנייה ושחקני מסחר תוך יומי שהעריכו שבמהלך יום המסחר המדד ייחלש", אמר פניני.



בשורה התחתונה פניני אומר כי קבוצת הקונים היתה חזקה יותר, ולכן המדד פקע מאוד גבהוה והמחיש עד כמה הגופים המקומיים שהתקשו לשחרר סחורה המומים ממהלך העליות של שלושת הימים האחרונים. להערכתו, המחזור ימשיך להיות גבוה גם במהלך יום המסחר והמדד יתקשה לרדת, גם בגלל שחקנים תוך יומיים, מכירת המדד והרצון להתכסות. "שלושת הימים האחרונים הכניסו הרבה אופציות לתוך הכסף כאשר המנופים היו מאוד גבוהים", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully