וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכלית - הצפויה להכפיל את סדרות תעודות הסל שלה - תנפיק תעודות חדשות בהיקף של 3 מיליארד שקל

רם דגן

29.9.2005 / 12:09

כך נודע ל-TheMarker; זאת לאור הביקוש הגדול ששחק את מלאי התעודות הראשונות; מנכ"ל קבוצת מייקל דיוויס: שיעורי הצמיחה הנוכחיים לא מצדיקים מכירה של העסק



חברת תעודות הסל, תכלית תעודות סל, צפויה להכפיל בקרוב את היקף תעודות הסל המונפקות שלה ולבצע הנפקת תעודות נוספות בשווי של כ-3 מיליארד שקל, כך נודע ל-TheMarker. כיום מנהלת החברה מספר סדרות של תעודות סל הצמודות לנכס בסיס, כאשר ההרחבה הקרובה צפויה להתבצע בסדרות צמודות הדולר, מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100.



עד היום הונפקו תעודות סל מסוג תכלית בהיקף של כ-2.8 מיליארד שקל, והכוונה של החברה לצאת בהנפקה נוספת מתבצעת על רקע העובדה שהיא קרובה למיצוי מלוא הכמות הזו. בדומה להנפקות של איגרות חוב, נוהגות מנפיקות תעודות הסל לרכוש את יתרת הכמות שלא נרכשת על ידי הציבור בהנפקה הראשונה, ולהשתמש ביתרה זו כמעין "מחסנית" לצורך הפצת התעודות במכירה חוזרת בשוק המשני. מקורבים לתכלית אמרו כי בחברה לא ציפו שמלאי התעודות הראשונות שהונפקו יימכר בקצב המהיר שנמכר בפועל, דבר שמוביל להנפקה הנוספת.



בעבר גייסה תכלית כ-600 מיליון שקל לתעודות הסל ת"א 25, ו-700 מיליון דולר לסדרה הצמודה למדד ת"א 100. כמו כן גייסה החברה 1.5 מיליארד שקל בתעודות הסל, תכלית דולר. מנכ"ל קבוצת מייקל דיוויס, דוד אללוף, אישר כי בכוונת החברה להכפיל את שלוש הסדרות הללו, ופנייה לרשות לני"ע צפויה להיעשות מצד החברה בקרוב. תעודות הסל יונפקו על ידי תכלית תעודות סל, שהיא חברה משותפת המוחזקת בכ-20% על ידי חברה הבת של בנק דיסקונט, תכלית דיסקונט, וב-80% על ידי קבוצת מייקל דיוויס.



בתכלית ציינו היום, כי רישום של כל תעודה בבורסה כרוך בתשלום של אגרה, מה שמעיד על האמון של החברה באפשרות להמשיך ולהפיץ את התעודות לציבור לאחר הרישום למסחר. "תעודות הסל התחילו כמשכיר השקעה לגופים מוסדיים, אולם בתקופה האחרונה אנחנו רואים כניסה של משקיעים בינוניים ואפילו קטנים, כגון מנהלי תיקים, אשר מגדילים באופן משמעותי את החשיפה לתחום", אמר אללוף.



ביום ראשון מכרה פועלים אי.בי.אי את אחזקותיה בתעודות הסל, הדס, לגאון בית השקעות. תג המחיר שנקבע בעסקה הוא 37 מיליון שקל, המשקף רף של 10 מיליון שקל על כל מיליארד שקל שגוייסו. גאון בית השקעות רכשה 75% מהאחזקות, כאשר פועלים אי.בי.אי מכרה את כל אחזקותיה שהיוו 50% ופיא סטרקצ'רס שמכרה 25% נוספים נותרה כעת עם אחזקת מיעוט של 25%.



בתגובה לשאלה האם גם תכלית עומדת על המדף, השיב אללוף כי אין בכוונת הבעלים למכור את החברה, לפי שעה. "שיעורי הצמיחה הגבוהים שלנו לא מצדיקים, נכון לעכשיו, את מכירת העסק", אמר מנכ"ל החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully