וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל כלל פיננסים נגזרים הלווה לברם 100 אלף דולר - החברה הבת של נגזרים השתתפה בהנפקת ברם בסכום של 3 מיליון שקל

אסף רותם

29.9.2005 / 13:16

ב-2002 הלווה ניר הורה באופן אישי לחברה הבת של ברם - ברמלי - חוב שעומד עד היום; כלל פיננסים נגזרים 2004 היא רוכשת המניות והאג"ח השנייה בגודלה בהנפקת ברם, בניכוי החתמים



נושא חיתום ההנפקות מהווה בעיה לרגולטורים ולמשקיעים בכל העולם. בעיית "החומות הסיניות" נובעת מהקושי להבחין בין חטיבות החיתום לבין חטיבת המחקר, שאמורה להעריך באופן אובייקטיווי את שווי המניה שאותו בית ההשקעות עזר להנפיק, ועל חטיבת המחקר להמליץ לחטיבת ההשקעות האם לקנות מניה זו. כמובן, שלא בכל בתי ההשקעות החטיבות הן מופרדות, בפרט בבתי ההשקעות הקטנים.



נושא זה נמצא כעת תחת חקירה בארץ, ובהנפקת ברם מופיע מקרה נוסף של ריבוי כובעים, הפעם בגוף ענק, בו יש לכאורה הפרדה בין פעולותיהן העצמאיות של החטיבות.



חברת ברם תסיים היום את הנפקה הציבורית, לאחר שמוקדם יותר השבוע סיימה את השלב המוסדי, בהצלחה ובחיתום יתר. ברם תגייס כ-32 מיליון שקל במניות ובאג"ח להמרה.



בין בתי ההשקעות שהתחייבו לרכוש בהנפקה, נמצאת כלל פיננסים נגזרים 2004, שהתחייבה לאחד הסכומים הגדולים - כ-3 מיליון שקל. המנכ"לים של כלל פיננסים נגזרים, שמחזיקה בבעלות מלאה בנגזרים 2004, הם ניר הורה ודורון סלוצקי, שהוא גם המנכ"ל של החברה הבת.



עד כאן טוב ויפה, שכן אין מניעה שבכלל פיננסים יאמינו, כבבתי השקעה אחרים, שיצרנית מוצרי הפלסטיק ברם היא השקעה טובה: החברה, שהיתה בשליטתו המלאה של חיים ברמלי לפני ההנפקה, צומחת בשלוש השנים האחרונות בקצב של כ-40% בשנה. במחצית הראשונה של 2005 הציגה החברה צמיחה של כ-50% במכירות לרמה של כ-25 מיליון שקל ורשמה רווח נקי של 3.5 מיליון שקל.



אולם, הורה הלווה 100 אלף דולר באופן אישי בראשית 2002 לברמלי, החברה הבת של ברם המונפקת, שמוחזקת בכ-70% - וחוב זה עומד עד היום. לפי הסכם ההלוואה, עד יומה הראשון של 2006, יכול הורה להמירה ל-10% ממניות החברה הבת, ובמקרה זה לברמלי אופציה לרכוש בחזרה מניות אלה ב-200 אלף דולר. אם הורה יבחר לעשות כן, הרי שיזכה לקבל תמורת הלוואתו 200 אלף דולר, או ריבית מפנקת של כ-18% בשנה. מקורות בשוק העריכו כי החברה אכן תממש את האופציה, שתשקף לברמלי שווי של 2 מיליון דולר.



מהורה נמסר כי: "אין קשר בין ההשקעה האישית לבין רכישת המניות והאג"ח בחברה. נגזרים 2004 מאמינה בפעילות הכלכלית של ברם והיא נבחנה אך ורק לפי קריטריונים כלכליים". עד כמה מאמינים בנגזרים 2004 בברם? בניכוי החתמים, כלל פיננסים נגזרים 2004 רכשה את החבילה השנייה בגודלה, כשלפניה רק 4 הקרנות של פיא, שרכשו כל אחת כשליש מנגזרים 2004 - ובמשותף עקפו אותה.



עוד הוסיף הורה: "לא מדובר בכספי לקוחות והרכישה לא נעשתה עבור לקוחות, אלא בכספי החברה. כלל פיננסים היא חברה פרטית וכמוה החברה הבת נגזרים 2004, שעשתה את הרכישה בכספי הנוסטרו".



כלל פיננסים נמצאת בבעלות כלל ביטוח, מקבוצת אי.די.בי. והרווח הנקי שלה נכלל בדו"חות כלל ביטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully