וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רז רון מסולומון שוקי הון: "השוק לא יברח למעלה כדאי לחכות למימוש ולאחר מכן לנקוט בסלקטיוויות"

נתן שבע

29.9.2005 / 13:49

"לא מן הנמנע כי דירוג האשראי של ישראל יעלה ויוביל להמשך זרם ההשקעות של הזרים בשנה הבאה", אומר רון; ממליץ על מניות הכימיה, הנדל"ן, האנרגיה והבנקים



סמנכ"ל סולומון שוקי הון, רז רון, מעריך כי השנה הקרובה בהחלט יכולה להיות עוד שנה "סבירה" בשוק המניות אם הפרמטרים הקיימים יימשכו. "לא מן הנמנע כי דירוג האשראי של ישראל יעלה. אינפלציה כבושה, המשך הצמיחה, וההפרטות עשויים לגרור את השוק לעליות נוספות כשהזרים ימשיכו להזרים עוד ועוד כסף. הרבה תלוי במצב הפוליטי- מדיני, הזרים לא אוהבים חוסר יציבות פוליטית או התערערות במצב הביטחון", אומר רון.



הפקיעה היתה היום ב-760 נקודות זה לא נראה כבר מחירים מטורפים?



"אני חושב שהשוק עשה מהלך גדול בתקופה האחרונה. אמנם חלק מהמניות עדיין ברמה סבירה אבל בהחלט אפשר לחכות למימוש. רק אז לחזור לקנות בסלקטיוויות ובזהירות. השוק לא יברח למעלה בשבוע-שבועיים הקרובים", אומר רון.



"מניות הבנקים בהחלט נמצאים במחירים סבירים אם לוקחים בחשבון את רווחי ההון שינבעו ממכירות הקופות והקרנות כשבעתיד הם ימשיכו ויקבלו עמלות הפצה, כך שהכנסותיהם לא יפגעו משמעותית. אם מסתכלים על מכפילי ההון של המניות האלו הרי שרמת מכפילים של 1.3-1.2 היא לא גבוהה כשהרמות מעוותות מטה בשל הרווחים העתידיים. בעולם ניתן לראות מניות בנקים במכפילים אפילו של 2", אומר רון.



"אין ספק שרמת הזהירות והסלקטיוויות בבחירת המניות עלתה אחרי המהלכים בשלוש השנים האחרונות, אך עדיין קיימות מניות שלא ביצעו מהלך משמעותי, אם במניות ה-75, או באמצעות השקעה בחו"ל", הוא מוסיף.



רון ממשיך להמליץ על מניות מוטות יצוא במגזר הכימיה דוגמת , , ופרוטרום. רון מגלה כי סולומון צימצמו את ההשקעה שלהם ב, שנהנתה מעליית מחירי הנפט וזאת לאחר המהלך האחרון שביצעה (עלתה הכ-60% מתחילת השנה). בתחום הנדל"ן ממליץ רון על אפריקה ישראל כבעלת מוניטין, ניהול נכון, תזרים פרויקטים עשיר ומומחיות בביצוע.



רון מעריך עוד כי דווקא מניות הנדל"ן, דוגמת אזורים ודימרי, עשויות ליהנות מהתאוששות של הנדל"ן בארץ. "מלאי הדירות יורד, נתוני המקרו הירידה באבטלה והיציבות התעסוקתית - כל אלה יכולים להוביל את הציבור לרכוש דירות ולאושש את המגזר הזה", הוא אומר.



סולומון אנרגיה מובילה לרוב את טבלת התשואות מבין כלל הקרנות החל מתחילת השנה, והספיקה לזנק בתשעת החודשים האחרונים כמעט ב-50%. הקרן מנהלת 60 מיליון שקל בלבד למרות שלא קיימת לה מקבילה בתחום בארץ. הקרן בוחרת להשקיעה ב-22 חברות בתחום האנרגיה תוך פיזור בכל התחום, בתי הזיקוק, ההפקה, החיפושים תוך שהיא מנצלת את התחום הכי חזק השנה - הנפט.



"המחירים יתייצבו ברמה של 60-65 דולר, להערכתי. אני לא רואה ירידה דרסטית במחירים", אומר מנהל קרנות הנאמנות של סולומון, עמית מוזס. "מכפילי החברות של חלק מהרבות בתחום עדיין נמוכים כך שמחירי המניות עדיין לא מגלמים את העלייה במחירי הנפט והרווחיות של החברות שנבעה מכך", הוא מוסיף.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully