וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית המכוניות פורד ותעבור לחוזים ארוכי טווח עם ספקיה ותצמצם את מספרם למחצית

סוכנויות הידיעות

29.9.2005 / 14:02

פורד תציע לספקים טכנולוגיות חדישות לשיפור הרכיבים בתמורה לחוזים גדולים יותר וארוכי טווח; בשלב הראשון יחולו ההסכמים על רכיבים עיקריים, כמו מושבים, צמיגים ופגושים



פורד מוטור, יצרנית המכוניות השלישית בגודלה בעולם, תצמצם את ספקי הרכיבים שלה לחצי, על מנת להפחית עלויות. פורד מתכוונת לחתום על חוזים לטווח ארוך עם היצרניות עימן תמשיך בקשרים חוזיים, ולספק טכנולוגיות מתקדמות לשיפור איכות הייצור של חברות אלה. בסופו של דבר מתכוונת פורד לצמצם את מספר הספקים מ-2,500 לפחות מ-1000.



"ההסכמים עליהם אנו מודיעים היום יפחיתו את מספר ספקי הרכיבים העיקריים שלנו לחצי", אמרה גבריאל גוטשר, דוברת פורד בגרמניה. "הסכמים אלה כוללים התחייבות להעביר טכנולוגיות חדשניות בתמורה לחוזים גדולים יותר וארוכי טווח. ההסכמים הראשוניים ייחתמו עם חברת אוטוליב השוודית, חברת דלפי האמריקאית, והחברות ויסטאון, ג'ונסון קונטרול, ליר, מאגנה אינטרנשונל הקנדית ויזאקי היפאנית.



התוכנית כוללת כ-20 רכיבים שונים, כמו מושבים, צמיגים או פגושים, עליהם מוציאה פורד 35 מיליארד דולר בשנה, לפי דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל" מפי סגן נשיא פורד טוני בראון. לפי הג'ורנל, ההסכמים יחולו על חטיבות פורד, לינקולן ומרקורי בארה"ב, ויגואר, וולבו ומאזדה באירופה ובאסיה.



ביולי דיווחה פורד על ירידה של 19% ברווחיה ברבעון השני, על רקע המשך אובדן של נתח שוק בארה"ב למתחרותיה. עם זאת, היו רווחי החברה גבוהים מכפי שחזו האנליסטים. פורד הרוויחה 946 מיליון דולר, על בסיס הכנסות של 44.54 מיליארד דולר. חטיבת הליבה, המייצרת ומוכרת כלי רכב, הפסידה 245 מיליון דולר לפני מס ופריטים חד פעמיים, בעוד שחטיבת המימון תרמה לתוצאות החברה רווח של 740 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully