וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד שנה עגומה לקופות הגמל הבנקאיות

עומר שרביט

29.9.2005 / 16:35

צבירה שלילית של 1.08 מיליארד שקל מתחילת השנה. הברוקרים הפרטיים גייסו מתחילת השנה 730 מיליון שקל

קופות הגמל וקרנות ההשתלמות צברו מתחילת השנה 541 מיליון שקל - פי 3.8 מיליון שקל מהצבירה בתקופה המקבילה אשתקד, כך עולה מנתוני משרד האוצר. בחודש אוגוסט צברו הקופות וקרנות ההשתלמות 226 מיליון שקל - בדומה לצבירה בחודש המקביל אשתקד.

התשואה הממוצעת שהניבו הקופות וקרנות ההשתלמות מתחילת השנה, כפולה מזו של השנה שעברה: 9.65%, לעומת 4.14% בתקופה המקבילה אשתקד. בחודש אוגוסט הניבו גופי חיסכון אלה תשואה חיובית של 4.4% לעמיתים, לעומת תשואה שלילית של 0.11%.

כצפוי, המפסידים הגדולים בתעשיית החיסכון השנה הם הבנקים. האחרונים נאלצו להתמודד השנה עם צבירה שלילית של 1.087 מיליארד שקל של כספי עמיתים, שלא חיכו ליישום המלצות בכר והעדיפו לעזוב כבר עכשיו.

צבירה שלילית זו בקופות ובקרנות ההשתלמות הבנקאיות, היא בעוצמה גבוהה ב-9% מהצבירה השלילית של השנה שעברה. גם קרנות הפנסיה סובלות מתחילת השנה מעזיבה של עמיתים, אם כי בעצמה נמוכה יותר מבתקופה המקבילה אשתקד. הצבירה השלילית של קרנות הפנסיה מינואר מסתכמת ב-13 מיליון שקל.

המרוויחים הגדולים הם כמובן הברוקרים הפרטיים, שנהנו השנה מרוח גבית של הקמפיין להפרדת החיסכון מניהול הבנקים. הברוקרים הפרטיים גייסו מתחילת השנה כ-730 מיליון שקל, לעומת 335 מיליון שקל בלבד.

בחודשים יולי אוגוסט לבדם, גייסו הברוקרים הפרטיים כמעט 200 מיליון שקל, כאשר חברות הביטוח גייסו בתקופה זו כ-40 מיליון שקל בלבד. גם חברות הביטוח הצליחו להגדיל מתחילת השנה את היקף הצבירה החיובית ביותר מפי שניים, לרמה של 225 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully