וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת עורכי הדין תובעת לעצמה את הזכות בשמות המתחם Hapraklit.co.il ו- Hapraklit.com

אלי דניאל

25.6.2001 / 17:52

הלשכה פנתה לבימ"ש בבקשה שיורה כי היא בעלת זכות השימוש הבלעדית בשמות המתחם מתוקף היותה בעלת הזכויות בסימן המסחרי, "הפרקליט"

למי הזכות בשמות המתחם Hapraklit.com ו-Hapraklit.co.il? שאלה זו, כמו גם שאלות אחרות הקשורות לסימן המסחרי "הפרקליט", עתידות להתברר בקרוב בבית המשפט לאחר שלשכת עורכי הדין הגישה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב, באמצעות עו"ד אבי מונטיקיו ממשרד עוה"ד יעקב קלדרון, המרצת פתיחה על פיה מתבקש בית המשפט כי לקבוע כי ללשכה זכות השימוש הבלעדית בשמות המתחם Hapraklit.co.il ו-Hapraklit.com, בכל אתר אינטרנט העוסק בתחומי המשפט למיניהם.

לשכת עורכי הדין היא המוציאה לאור, מאז שנת 1943, של ביטאון "הפרקליט". לטענת הלשכה, "הפרקליט" הינו סימן מסחר המוכר היטב כמשמעותו של המונח בפקודת סימני מסחר, התשל"ב-1972. הלשכה ביקשה, לשם מתן שירות טוב יותר לחבריה, לייסד אתרי אינטרנט, בשמות המתחם Hapraklit.co.il ו-Hapraklit.com, שיאפשרו לחבריה לקבל מידע וגישה למאמרים משפטיים המפורסמים בביטאון "הפרקליט".

לטענת הלשכה, ניסיונה לרשום את שמות המתחם על שמה, נכשל, שכן שמות מתחם אלה נרשמו עוד קודם לכן על שמם של יאיר בן דוד (לשעבר, מנכ"ל לשכת עורכי הדין אשר על שמו רשום שם המתחם Hapraklit.com) וחברת מיקרודן מחשבים ומנהליה, גיא ורן הויטש (העומדים מאחורי רישום שם המתחם Hapraklit.co.il). לשכת עורכי הדין טוענת כי הרישום אותו ביצעו המשיבים נעשה באופן שנשללה ממנה האפשרות לעשות שימוש לגיטימי וטבעי בשם ובמוניטין הרבים שפיתחה במשך עשרות שנים בסימן המסחרי.

עוד טוענת לשכת עורכי הדין, כי היא פנתה בחודש האחרון למשיבים בדרישה לשינוי שמות המתחם שבבעלותם, אולם המשיבים לא נענו לדרישה זו. בלשכה טוענים כי המשיבים מודעים לקיומה של לשכת עורכי הדין ותחום פעילותה, כמו גם לזכותה בסימן המסחרי "הפרקליט", והימנעותם מלהיענות לדרישתה נעשתה שלא בתום לב ועל מנת לגרף רווחים קלים.

יצוין כי צד נוסף שצורף לבקשה, כמשיב פורמלי, הינו איגוד האינטרנט הישראלי אשר לטענת לשכת עורכי הדין מנהל את רישום שמות המתחם של אתרי האינטרנט הישראלים (בעלי הסיומת "il") בשיטה של 'ראשון פונה ראשון זוכה', מבלי לבחון כל זכות, רשומה או בלתי רשומה, בשמות המתחם המוגשים לו לרישום. במקביל להגשת המרצת הפתיחה, ביקשה לשכת עורכי הדין מבית המשפט ליתן צו המורה למשיבים להימנע מלעשות שימוש בסימן המסחר "הפרקליט" או בסימנים דומים, ולהעביר לבעלות הלשכה את הזכויות בשמות המתחם hapraklit.com ו-hapraklit.co.il.

תגובת המשיבים לבקשות טרם הוגשה (ה"פ 810/01, בש"א 14377/01).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully