וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק סגר רבעון חיובי שני ברציפות

30.9.2005 / 23:52

צ'ק פוינט עלתה ב-3.5%; קומברס הוסיפה 2%, טבע איבדה 0.7%, הדאו ג'ונס השלים עלייה רבעונית ראשונה השנה

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית ביום המסחר האחרון של הרבעון השלישי של השנה, על רקע ירידת מחירי הנפט. מניות השבבים הובילו את העליות במגזר הטכנולוגיה, לאחר שחברת מיקרון דיווחה במפתיע על רווח רבעוני, ומדד מניות המוליכים למחצה הוסיף 1.9%.

מדד נאסד"ק עלה 0.5% לרמה של 2,152 נקודות, והשלים בכך רבעון חיובי שני ברציפות לאחר שעלה ביותר מ-3% ברבעון השלישי של השנה, לעומת ירידה של 7.4% ברבעון השלישי של שנת 2004. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.2% לרמה של 10,569 נקודות, והשלים עלייה רבעונית ראשונה השנה לאחר שהוסיף כ-2% במהלך הרבעון השלישי.

ההוצאה האישית בארה"ב צנחה באוגוסט ב-0.5% - הירידה החדה ביותר מאז נובמבר 2001, לאחר שעלתה ב-1.2% ביולי. כך מסר היום משרד המסחר האמריקאי. הירידה בהוצאה האישית יוחסה לירידה החדה במכירות המכוניות בארה"ב. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר של 0.2%. ההכנסה האישית בארה"ב ירדה במפתיע באוגוסט ב-0.1%, בעקבות סופת ההוריקן קתרינה, ירידה ראשונה מאז חודש ינואר, לאחר שעלתה ב-0.3% ביולי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 0.4%.

מדד בטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן נותר ללא שינוי, ברמה של 76.9 לקראת סוף ספטמבר לעומת תחילת החודש. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה קלה של המדד. מדד בטחון הצרכנים צנח לרמתו הנוכחית בתחילת ספטמבר, לעומת מדד של 89.1 באוגוסט, בעקבות סופת ההוריקן קתרינה.

מנגד, מדד מנהלי הרכש של אזור שיקאגו עלה בספטמבר לרמה של 60.5 לאחר שצנח לרמה של 49.2 באוגוסט - הפעם הראשונה שמדד זה ירד מתחת לרמה של 50 זה יותר משנתיים. תחזיות הכלכלנים היו לעלייה קלה של המדד לרמה של 50.6.

מחיר הנפט נסגר היום בירידות בניו יורק אולם נותר מעל לרמה של 66 דולר לחבית, על רקע ציפיות למחסור בזהב השחור במהלך חודשי החורף ושביתות במתקני נפט בדרום צרפת. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר נסגרו במחיר של 66.24 דולר לחבית, ירידה של 55 סנט, בבורסת הסחורות של ניו יורק. בסיכום שבועי עלה מחיר הנפט ב-3.2%, אולם במהלך חודש ספטמבר כולו ירד מחיר הנפט ב-4.6%. במהלך הרבעון השלישי עלה מחיר החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר ב-12.7%.

מניית טבע (סימול TEVA) ירדה 0.7% למחיר של 33.4 דולרים לאחר קביעת מועד לשימוע בעניין צו מניעה זמני לשיווק גרסה גנרית לטבליות האנטי אלרגיות מסוג אלגרה שפיתחה חברת אוונטיס, שמיועדות לטיפול בנזלת אלרגית ובמחלת עור כרונית מסוג סרפדת, אשר הסיבות להופעתה אינן ברורות. השימוע, אשר יתקיים ב-27 באוקטובר בבית משפט פדרלי בניו ג'רזי, נערך בעקבות הערעור על אישור השיווק של הגירסה הגנרית שהגישה אוונטיס בשבוע שעבר. המכירות של התרופה ב-12 החודשים האחרונים הסתכמו, על פי נתוני סוכנות המחקר הרפואי IMS, ב-1.4 מיליארד דולר.

עוד בין המניות הישראליות הגדולות: קומברס (סימול CMVT) הוסיפה 1.9% למחיר של 26.3 דולרים; צ'ק פוינט (סימול CHKP) עלתה 3.5% למחיר של כ-24.3 דולרים.

אינטל, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, שוקלת להיכנס לשוק שבבי הזיכרון מסוג NAND. כך לדברי בכירים בחברה, דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל". מניית אם-סיסטמס (סימול FLSH) עלתה ב-6.1% למחיר של 29.9 דולרים במחזור גדול פי שלושה מהרגיל.

ליפמן (סימול LPMA) רשמה ירידה של 0.1% למחיר של 21 דולרים, לאחר שרשמה עלייה של 2.7% אתמול. שלשום נפלה המנייה ב-22% בעקבות אזהרת רווח. בתגובה לאזהרת הרווח, חתכו האנליסטים של מריל לינץ', אוסקר גרוס ודויטשה בנק את מחירי היעד למניה לטווח של 24-26 דולר, אולם הותירו לה המלצת "קנייה". במורגן קיגן העדיפו לחתוך עת ההמלצה מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק".

ארוטק (סימול ARTX) הודיעה היום על מכירת אג"ח להמרה בסך 17.5 מיליון דולר למשקיעים מוסדיים, ובמקביל מסרה כי הוזהרה על ידי בורסת נאסד"ק כי מנייתה עלולה להימחק מהמסחר בבורסה לאחר שנסחרה במחיר נמוך מדולר במשך 30 ימי מסחר ברציפות. החברה הודיעה על מכירת אג"ח בכורה מובטחות בסך 17.5 מיליון דולר למשקיעים מוסדיים במסגרת הנפקה פרטית. האג"ח שנמכרו הן להמרה למניות רגילות לפי מחיר של דולר למניה. עוד מסרה ארוטק כי 5.4 מיליון דולר מתוך סכום זה ישמשו למימון השלמת רכישת מניות החברה הבת FAAC. כמו כן, מסרה ארוטק כי בורסת הנאסד"ק התריעה בפניה על כך שמנייתה נסחרה במשך 30 ימי מסחר מתחת למחיר של דולר, וכי הבורסה העניקה לה שהות עד ל-27 במארס או חזרתו של מחיר המניה אל מעל לרף של דולר למשך עשרה ימי מסחר רצופים, בטרם ייפסק המסחר במניה בבורסה. עוד הודיעה ארוטק על כוונתה למזג כמה מחטיבותיה לבצע שינויים במערך כוח האדם שלה בניסיון לצמצם את הוצאותיה. מניית ארוטק איבדה 3.9% למחיר של 74 סנט במחזור כפול מהרגיל.

און טראק (סימול OTIV) ירדה 0.3% למחיר של 12.8 דולרים, לאחר שרשמה אתמול עלייה של 10% לאחר שדיווחה כי תספק למדינה באסיה תעודות מעבר אלקטרוניות במסגרת מיזם משותף עם הממשלה המקומית. היקף החוזה נאמד במיליוני דולרים.

ויריאנט (סימול VRYA) עלתה ב-2.2% לאחר שפירסמה אתמול לאחר סגירת המסחר את דו"חותיה הכספיים לרבעון השני. החברה דיווחה על גידול של 13% בהכנסותיה לעומת התקופה המקבילה, ל-3.4 מיליון דולר. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד נקי של 1.4 מיליון דולר, לעומת הפסד של 0.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully