וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד לויט: אעתור לבג"ץ נגד כוונת השר בניזרי להתקין תקנות חדשות בקו-אופ

הארץ

25.6.2001 / 11:04

לויט טוען כי בניגוד לעמדת בניזרי, לפיה הוא עושה שימוש בסמכות המוענקת לו על פי פקודת האגודות השיתופיות, השר אינו רשאי להתקין תקנות חדשות כל עוד העניין תלוי ועומד בבג"ץ

מאת בן-ציון ציטרין

עו"ד אליעזר לויט, חבר האגודה הצרכנית-שיתופית קו-אופ הרבוע הכחול, הודיע אתמול לשר העבודה והרווחה, שלמה בניזרי, וליועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, כי אם השר לא יחזור בו מכוונתו לקבוע את הערך הריאלי של מניית הקו-אופ, וכך לקבוע דיווידנד חלקי שיחולק לחברים וליורשים - הוא יעתור לבג"ץ כדי שיוציא צו ביניים נגד השר.

לויט טוען כי בניגוד לעמדת בניזרי, לפיה הוא עושה שימוש בסמכות המוענקת לו על פי פקודת האגודות השיתופיות, השר אינו רשאי להתקין תקנות חדשות כל עוד העניין תלוי ועומד בבג"ץ: ב-98' הגיש לויט עתירה ייצוגית לבג"ץ שתידון בתחילת ספטמבר.

לויט עתר לבג"ץ בבקשה כי בית המשפט יורה לרשם האגודות השיתופיות לפעול למתן ערך ריאלי למניית החברים באגודה, באמצעות הפיכת האגודה לחברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסה, כך שכל חבר יוכל למכור את המניה בשוק החופשי.

בניזרי מתכוון בימים הקרובים להודיע לבג"ץ בתיק לויט, על כוונתו לפעול לאלתר ולתת מענה מיידי לבעיה. לויט טוען כי השר פוגע בעצמאותה ובמעמדה של הרשות השופטת כמוסד המכריע בסכסוכים, וכי הוא מנוע מלקבל החלטות גם במסגרת חקיקת משנה - כל עוד התיק תלוי ועומד בפני בית המשפט העליון.

בניזרי מסתמך בהודעתו על חוות דעת שניתנה לו על ידי עו"ד עמרם מליץ, איש ש"ס, בעל פרקטיקה פרטית, שטיפל בשעתו בהסדר הבעיות הכספיות של עמותת אל המעיין. עו"ד מליץ היה אחד המתווכים בסכסוך שפרץ בשעתו בין ראש הממשלה, אהוד ברק, לסיעת ש"ס - סכסוך שהביא לפרישת הסיעה מהממשלה.

בניזרי ביקש ממליץ חוות דעת בעקבות פניות רבות שהגיעו אליו, מגורמים שונים, לפתרון בעיית הקו-אופ. מליץ התייעץ עם כמה מומחים, בהם עו"ד משה שחל המייצג בעניין זה את ההסתדרות הכללית ואת ברית הקואופרציה.

שחל אמר בתגובה כי ההסתדרות מרוצה מעמדת השר, וכי פעולותיו הן במסגרת החוק המתיר לו להתקין תקנות חדשות באגודה. לדבריו, רק בדרך זו ניתן יהיה לחלק במהירות דיווידנד ביניים לחברים, בסדר גודל של 10 עד 20 אלף שקל פטורים ממס. לדעתו, יש להפוך את מניית החבר לאיגרת חוב, הניתנת לפירעון במשך 10 שנים. לדבריו, ההסתדרות תומכת בעריכת בחירות ובשימור המסגרת הצרכנית-שיתופית של האגודה לטובת חבריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully