וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינת ישראל מאמצת את התקינה האירופית של כלי רכב

אסף בר-שי

2.10.2005 / 9:44

מספר מובילי נוסעים מסחריים צפויים להתייקר כשייכנס האימוץ לתוקף בינואר 2009; בנוסף, יהיה קל יותר לפתח בישראל את התחרותיות בענף מכירת המכוניות החדשות



עוד צעד של מדינת ישראל אל עבר האיחוד האירופי. כחלק ממאמץ של הסרת חסמי יבוא לישראל ממדינות האיחוד האירופי, החליטו אנשי רשות המסים במשרד האוצר לאמץ את התקינה האירופית לכלי רכב. הצעד, שגובש בשיתוף פעולה עם משרד התחבורה, ייכנס לתוקפו ב-9 בינואר 2007.



המאפיין המרכזי באימוץ התקינה האירופית היא השוואת ההגדרה לצורכי מס של מספר מובילי נוסעים. עקב הבדלי הגדרות בין משרד התחבורה לבין משרד האוצר ישנם מספר כלי רכב שמוגדרים כמסחריים ואחרים הדומים להם שמוגדרים כמיניוואנים. העיוות הוא בכך שמס הקנייה על רכב מסחרי עומד על 75% בעוד שמס הקניה על מיניוואן עומד על 95%. רמת המס על כלי הרכב המסחריים הללו תועלה בינואר 2007 לרמתם של המיניוואנים. עם זאת, מס הקנייה לא יעמוד על 95% אלא על 84%, בעקבות הרפורמה להפחתת מסי הקנייה של משרד האוצר שיוצאת אל הפועל בימים אלה. בסופה של הרפורמה הזו יעמוד המס הן על מכוניות פרטיות והן על מסחריות על 72%.



מטרה נוספת שאליה שואף משרד האוצר באימוץ התקינה האירופית הוא הקלת יישומו של אישור היבוא המקביל של כלי רכב חדשים. השינוי הזה צפוי לאפשר בשנים הקרובות תחרות בתוך מדינת ישראל בין יבואנים שימכרו את אותם כלי רכב. כך לא תהיה בלעדיות ביבוא כלי רכב, אלא בעלי עסקים שירצו למכור כל מכונית שירצו יוכלו לאתר מקור לאספקת כלי הרכב ולמכור אותם בישראל. אימוץ התקינה האירופית יאפשר מכירת כל כלי רכב שמכירתו מאושרת באיחוד האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully