וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה לבורוביצ'ים: בוטלה העסקה למכירת הנדל"ן של גרנית לחברת השקעות בריטית בהיקף של 200 מיליון דולר

נתן שבע

2.10.2005 / 9:09

החברה הודיעה היום לבורסה כי "בשל אי קיומם של התנאים המתלים עד למועד המוסכם האחרון, פג תוקפו של מסמך הכוונות הנ"ל מבלי שהעסקה יצאה אל הפועל"



בוטל ההסכם בין גרנית הכרמל לחברת הנדל"ן הבריטית London & Regional Properties למכירת נכסי הנדל"ן של הקבוצה והחכרתם חזרה לחברה. בהודעה לקונית שהוציאה גרנית ביום חמישי, מודיעה החברה "כי בשל אי קיומם של התנאים המתלים עד למועד המוסכם האחרון, פג תוקפו של מסמך הכוונות הנ"ל מבלי שהעסקה יצאה אל הפועל".



בחודש אפריל, עוד לפני שהתפוצצה פרשת קלאבמארקט, הודיעה גרנית על מכירת מרבית נכסיה לחברת ההשקעות בנדל"ן הפרטית הגדולה ביותר בבריטניה, מה שעשוי היה להקל על מאזנה הממונף של החברה. העסקה התבססה על מכירת הנכסים תמורת 216 מיליון דולר וחכירת 65% מהם בחזרה. שוויים של נכסי הנדל"ן שעשויים היו להימכר בספרי גרנית הוא 570 מיליון שקל, כך שהעסקה תניב רווח הון גדול ותשחרר מקורות להפחתת האשראי לזמן קצר, שלוקחות החברות הבנות של גרנית ובעיקר סונול.



גרנית היתה אמורה למכור את נכסי המקרקעין שלה ושל החברות הבנות - טמבור, סונול וסופר גז. מדובר, בין השאר, בחלקה של גרנית (50%) במגדל סונול בתל אביב, בחלקה (50%) בפארק התעשייתי סיבל בראש העין, בחלקה בפרויקט לב מגור בחולון, במתקני סונול בחיפה ובמקרקעין של 35 תחנות תדלוק שיוחכרו ל-25 שנים.

טמבור היתה אמורה למכור נכסים ב-44.5 מיליון דולר (195 מיליון שקל) כולל 35 דונם שבבעלותה בסמוך לעכו ולקרית אתא. העסקה לא כללה כמה נכסי מקרקעין מובחרים שבבעלות גרנית ובעיקר את אחזקתה במניותיה של פי גלילות (13%) ושישה דונם שהיא מחזיקה במתחם זה, שמוערך ב-70-30 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully