וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנת ריגול חדשה מונעת מהגולשים להגיע לאתרי גוגל, MSN ויאהו

רויטל סלומון

2.10.2005 / 8:56

PremiumSearch מפנה את הגולשים לאתרי פורנו ואתרי הורדת קבצים בלתי חוקיים ומתקינה על המחשב סרגל כלים מזויף של גוגל ותוכנות ריגול נוספות



חברת פנדה, העוסקת בתחום אבטחת המידע, הודיעה כי גילתה תוכנת ריגול חדשה בשם PremiumSearch, אשר מונעת מגולשים להגיע לאתרי גוגל, MSN או יאהו, ובמקום זאת מפנה אותם לאתרי פורנו או אתרי הורדות קבצים בלתי חוקיים.



המטרה מאחורי הכוונת תנועת הגולשים לאתרים המפוקפקים קשורה כמובן לכסף. סביר להניח כי מפעיל התוכנה מקבל תשלום עבור התנועה שהוא מייצר לאתרי הפורנו וההורדות.



התוכנה מתקינה סרגל כלים מזויף של גוגל על מחשב הגולש ו"חוטפת" את הדפדפן שלו - התוכנה גורמת לכך שדף הבית של המשתמש יהיה מנוע החיפוש של PreniumSearch - ודורסת את הגדרות הדפדפן הקודמות. בנוסף, היא משנה מספר קבצים במחשב הנגוע, כדי לאפשר לה לנתב את הגולש לאתרים הרצויים במקום לאתרי גוגל, MSN ויאהו. התוכנה מתקינה את עצמה דרך אתרי אינטרנט, ובנוסף ל-PremiusSearch, היא מתקינה גם תוכנות ריגול בשם WorldAntiSpy (תוכנת ריגול המתחזה באופן אירוני לתוכנה המסירה תוכנות ריגול) ו-Smitfraud, תוכנה המציגה פופ-אפים של פרסומות.



שיטת הפעולה של תוכנה חדשה זו מזכירה במקצת את אחת מתוכנות הריגול הוותיקות ביותר - LOP, שאף היא "חטפה" באלימות את דף הבית של הגולש, וכיוונה אותו לאתר הבית של LOP בכל מיני שיטות. LOP היתה קשורה אף היא לאתרי פורנו והורדת קבצים, ומאחר שהמודעות לתוכנות ריגול לפני מספר שנים היתה נמוכה ולא היו כמעט תוכנות המנקות את המחשב מהרוגלות, היה קשה במיוחד להיפטר ממנה.



בסרטון קצר ששיחררה פנדה, ניתן לראות כיצד פועלת התוכנה ומפנה את הגולש הרחק מהאתרים שאותם חיפש. על פי הנתונים של פנדה, תוכנות הריגול הנפוצות ביותר הן Cydoor ו-ISTbar, המדביקות מחשבי גולשים בקצב מסחרר.



כיום קיימות תוכנות רבות לטיפול בתוכנות ריגול, ביניהן Ad-Aware המוצעת בגירסאות שונות, כולל גירסה חינמית; Spybot הוותיקה ותוכנת האנטי-ריגול של מיקרוסופט, שעדיין מוצעת בחינם בגירסת בטא.



הטיפול הטוב ביותר הוא מניעה - מומלץ לעדכן באופן קבוע את תוכנת האנטי-וירוס שלכם, לסרוק את המחשב כל כמה ימים באמצעות תוכנת אנטי-ריגול אחת לפחות ולהתקין פיירוול על המחשב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully