וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן ההשקעות של אוניברסיטת הרווארד רשמה תשואה של 19.2% בשנה שהסתיימה ביוני

סוכנויות הידיעות

2.10.2005 / 8:42

שווי הקרן של הרווארד - המוסד להשכלה גבוהה העשיר ביותר בארה"ב - הגיע ל-25.9 מיליארד דולר; באותה תקופה רשם מדד S&P 500 תשואה של 4.5%



קרן ההשקעות של אוניברסיטת הרווארד סבלה השנה ממחלוקת עקב מינויי מנהלים ושערוריות שכר. אולם בה בעת סיימה הקרן את שנת הכספים המסתיימת ב-30 ביוני בתשואה של 19.2%, ושווייה הגיע ל-25.9 מיליארד דולר. באותה תקופה רשם מדד S&P 500 עלייה של 4.5% בלבד, והממוצע לאוניברסיטאות אחרות היה 15.8%. בשנה הקודמת רשמה הקרן תשואה של 21.1%.



ב-10 השנים האחרונות היתה התשואה הממוצעת לקרן ההשקעות של הרווארד 16.1%, לעומת 9.4% לקרן ההשקעות המוסדית הממוצעת. קרן ההשקעות של הרווארד היא קרן התרומות השנייה בגודלה בעולם אחרי הקרן של ביל ומלינדה גייטס, והיא מסייעת במימון תוכניות סיוע פיננסיות לסטודנטים. ההכנסות מהקרן היוו 31% מהכנסותיה הכוללות של הרווארד בשנת הכספים האחרונה.



הרווארד הוא המוסד להשכלה גבוהה העשיר ביותר בארה"ב. בינואר השנה הכריז ג' מאייר, מנהל הקרן, על עזיבתו לאחר 15 שנים בהרווארד לשם פתיחת קרן גידור, תוך גיוס מיטב מנהלי הכספים של הרווארד עימו. תחת ניהולו הוכפלו נכסי הקרן פי ארבעה. עד כה לא הצליחה הרווארד למצוא למאייר מחליף. מאייר ספג ביקורת רבה על השכר הגבוה שהרוויח - 7.2 מיליון דולר בשנת 2004. שני מנהלים אחרים בקרן - דיוויד מיטלמן ומוריס סמואל, השתכרו 25 מיליון דולר כל אחד. להגנתו אמר מאייר כי השכר הגבוה נחוץ כדי למשוך מנהלי השקעות איכותיים.



מאייר היה בין החלוצים אשר הובילו קרנות השקעות של אוניברסיטאות להשקיע באופן פחות שמרני. במקום מניות ואגרות חוב השקיע מאייר, וכמוהו גם דיוויד סוונסן, מנהל ההשקעות של קרן אוניברסיטת ייל, במיזמים פרטיים וסחורות. ייל היכתה את הרווארד בשנה האחרונה ורשמה תשואה של 22.3%, אך נכסיה מסתכמים ב-15.2 מיליארד דולר.



השקעות בחברות פרטיות הניבו בשנה המדווחת את התשואות הגבוהות ביותר - 34.7%. השקעות באג"ח זרות הניבו תשואות של 20.3%



למרות העזיבה מתכננת הרווארד להשקיע חלק מכספי הקרן בחברת ההשקעות של מאייר, שנקראת קונבקסיטי קפיטל מנג'מנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully