וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה העלתה את שכר המינימום בעקבות דו"ח המצביע על גידול במספר המשרות במדינה מאז קביעתו בחוק

סוכנויות הידיעות

2.10.2005 / 10:04

בתוך שנה צפויה העלאה נוספת של שכר המינימום - העומד כעת על 5.05 ליש"ט לשעה; הנהנות העיקריות מההעלאה - נשים העובדות במשרות חלקיות



שכר המינימום בבריטניה הועלה אתמול מ-4.85 ליש"ט לשעה ל-5.05 ליש"ט לשעה, בעקבות דו"ח ממשלתי המצביע על כך שמספר המשרות במדינה גדל מאז קביעת שכר מינימום בחוק.



העלאת שכר המינימום, ממנה צפויים ליהנות יותר ממיליון עובדים בבריטניה, באה בעקבות מחקר שערכה נציבות השכר הנמוך (Low Pay Commission), ואשר ממנו עלה כי מספר המשרות במדינה גדל מאז קביעתו בחוק של שכר מינימום לשעה בבריטניה בשנת 1999.



בריטניה מתכננת העלאה נוספת של שכר המינימום בתוך שנה, לאחר שבחודש פברואר אימצה ממשלת בריטניה את המלצות הנציבות, לפיהן בנוסף להעלאה הנוכחית של שכר המינימום, הוא יועלה שוב באוקטובר 2006 לרמה של 5.35 ליש"ט לשעה. עם זאת, העלאה נוספת של שכר המינימום תבוצע בכפוף לדו"ח נוסף שתפרסם הנציבות בתחילת שנת 2006.



איגודי העובדים בבריטניה בירכו על ההחלטה, והעריכו כי הנהנות העיקריות מהעלאת שכר המינימום יהיו נשים העובדות במשרות חלקיות. מנגד יצאו ראשי המגזר העסקי הבריטי נגד ההחלטה, והזהירו כי העלאת שכר המינימום במדינה צפויה לפגוע בעסקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully