וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכסוך בין משפחת עופר למדינת ישראל צפוי להיפתר בשבועות הקרובים מחוץ לבית המשפט

רם דגן

2.10.2005 / 10:21

כך נודע ל-TheMarker; בכיר באוצר מעריך: לא מדובר בסכסוך כספי אלא בכבוד "ואנחנו מוכנים לתת למשפחה את הכבוד שמגיע לה"; החברה לישראל: זה לא סכסוך אישי אלא אינטרסים של חברה



לדברי בכיר במשרד האוצר, משפחת עופר ומשרד האוצר צפויים להגיע לפשרה בנוגע לסכסוך בז"ן מחוץ לכותלי בית המשפט כבר במהלך השבועות הקרובים. כך נודע ל-TheMarker. זאת, למרות שבאי כוחה של המשפחה הודיעו לפני כעשרה ימים כי ברצונם להתדיין עם המדינה בפורום משפטי. עוד מעריכים באוצר, כי למרות הדברים שנאמרו על ידי המשפחה, לא מדובר בסכסוך על רקע כספי, אלא במקרה של עלבון אישי: "כנראה שהכבוד של המשפחה באמת נפגע, ואנחנו מוכנים לתת למשפחת עופר את מלוא הכבוד שמגיע לה".



לפני כעשרה ימים פנו נציגי משפחת עופר למשרד האוצר במכתב, בו מסרו על כוונתם להתדיין מול המדינה בפורום המשפטי המתאים בנוגע לפיצוי המגיע להם בתמורה לאחזקותיהם בחברת בז"ן. על פי ההסכם המקורי שנחתם עם המשפחה - הסכם גלעד - החברה לישראל, שבאמצעותה מחזיקה המשפחה את בז"ן, זכאית לפיצוי של 120 מיליון דולר בגין אחזקה בגובה של 26%. סכום זה נקבע לפני העליות האחרונות בשווי בתי הזיקוק בעולם, על רקע העליות החדות בביקוש בשוק הנפט העולמי.



במהלך השבוע שעבר אישרה הממשלה את המשך מהלך הפיצול וההפרטה של החברה, ובכך הסירה למעשה את החסם שהציב שר התשתיות, בנימין בן אליעזר, בפני המהלך. האחרון דרש שלא לפצל את החברה לשני בתי זיקוק נפרדים, ולהפריט את שני בתי הזיקוק ביחד באמצעות מכירה בבורסה. מיד לאחר הצעד האחרון שנקטה הממשלה בנושא, מסרה החברה לישראל כי למרות שלדעתה הדרך שבה תופרט החברה שגויה, אין בכוונתה לפגוע במהלך והיא תשתף פעולה באופן מלא עם המדינה. מיד לאחר חגים צפויה רשות החברות להתחיל ביישום הפרדת בתי הזיקוק של חיפה ואשדוד, ומיד לאחר מכן יימכר בית הזיקוק של אשדוד למשקיע אסטרטגי ואילו זה שממוקם בחיפה יופרט דרך הבורסה.



בתגובה לדברים אמרו היום בחברה לישראל כי לא מדובר בסכסוך אישי, אלא באינטרסים של החברה עצמה שהינה גם חברה ציבורית. "גם אם היו סכסוכים ועלבונות אישיים, מה שעומד לנגד עינינו זו טובת החברה", אמרו היום דוברי החברה. עוד חזרו והדגישו כי "המדינה חזרה בה מן ההסכמים הקודמים, ולכן אנחנו לא תחת משטר של הסכם כלשהו ורוצים לממש את מלוא הזכויות שלנו בבתי הזיקוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully