וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודפי כספים גם לקרנות הפרייווט אקוויטי: קרן מרקסטון השלימה היום גיוס של 800 מיליון דולר

איתן אבריאל

2.10.2005 / 11:53

עד היום השקיעה מרקסטון ברכישת דפי זהב, קניית 40% מחברת CRS ורכישת 20% מחברת נילית; מנהלת מו"מ להשקעות בזרעים גדרה ורשת אייס



עודפי כספים ולחץ על המחירים של חברות צפויים גם בשוק של קרנות ה"פרייווט אקוויטי" בישראל: ימים בודדים לאחר שקרן פימי הודיעה על השלמת גיוס לקרן שנייה בהיקף של 300 מיליון דולר - מודיעה היום מרקסטון על השלמת הגיוס בקרן הראשונה, והסכום שגוייס עומד על סכום גבוה במיוחד של 800 מיליון דולר.



זהו סכום שיא עבור קרן השקעה ישראלית - גם בתחום הפרייווט אקוויטי וגם ביחס לקרנות השקעה בהון סיכון. מאחר ועסקות של רכישת חברות בשלות מתבצעת גם באמצעות אשראי בנקאי - מדובר ביכולת רכישת חברות בהיקף של מיליארדי שקלים.



בנוסף לפימי ומרקסטון גייסה גם קרן פייט, המתמחה בחברות במשבר, סכום של כ- 140 מיליון דולר, ואילו רואי החשבון יצחק סווארי וצבי יוכמן גייסו לאחרונה קרן דומה בהיקף של 120 מיליון דולר.



גיוסים אלה אינם, ככל הנראה, סוף הסיפור: בשבועות האחרונים נמסר בתקשורת כי איש העסקים אבי טיומקין, הפועל בחו"ל בתחום קרנותץ הפריווט אווקיטי, עומד לגייס מאות מיליוני דולרים להשקעה בישראל יחד עם בנק זר גדול, וכי קבוצת משקיעים בראשות מנכל משרד האוצר לשעבר אוהד מראשני מבקשת אף היא להיכנס לענף.



בשלב הראשון ביצעה מרקסטון סגריה ראשונה 500 מיליון דולר, אבל בשנה האחרונה נוספו אליה משקעים נוספים ? והיום נסגרה הקרן באופן סופי. בין ההשקעות שביציעה עד היום קרן מרקסטון נמצאות החברות דפי זהב, השקעה של 40% ממנות חברת CRS, 20% מחברת נילית , וכן מנהלת הקרן מאבקים משפטיים להשלמת השקעות בחברת זרעים גדרה וברשת חניות העשה-זאת-בעצמך אייס.



את עיקר הכסף גייסה מרקסטון מגופים מוסדיים אמריקאים, כמו קרן הפניסה של עובדי מדינת ניו יורק, מדינת קלפורניה ומדינת ניו מקסיקו. מבין הגופים המוסדיים השיראלים שהקיעו בקרן נמאת כלל ביטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully