וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוריאל לין: על אירופה לאמץ המודל הישראלי כדי להחזיר הכלכלה האירופית לשיעורי צמיחה של 4%

זוהר בלומנקרנץ

2.10.2005 / 13:22

נשיא איגוד לשכות המסחר אמר כי יש ליזום הכשרה בתחום היזמות העסקית כבר בבתי ספר ובאוניברסיטאות; על לשכות המסחר להגביר את השפעתן על פיתוח והקמת עסקים קטנים ובינוניים



"אירופה צריכה לאמץ את המודל הישראלי בכדי להחזיר את הכלכלה האירופית לשיעורי צמיחה של 4%", כך אמר בסוף השבוע נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, בכנס רב משתתפים של ארגון היורוצ'ימברס, ארגון הגג של לשכות המסחר והתעשייה של אירופה המורחבת.



הכנס, שעסק בנושא יזמות עסקית ועידוד תעסוקה, התקיים בסטוונגר שבנורווגיה, בהשתתפות שר האוצר של נורווגיה, כריסטיאן פוס, שר התעשייה וסחר החוץ של מצרים, ראשיד מוחמד ראשיד, ובמעמד של כ-2,000 נציגים מלשכות מסחר ותעשייה מ-44 מדינות באירופה הרחבה.



לין הציג את השינויים המבניים במדיניות הכלכלית של ישראל, אשר הזניקו את צמיחת המשק. לדבריו "מדיניות כלכלית נכונה חייבת ליצור תנאים לצמיחת המגזר העסקי כולו ללא כל העדפות סקטוריאליות וללא סלקטיוויות".



לין הדגיש במיוחד את חשיבות צמיחת מגזר המסחר והשירותים, כמגזר המציע את עיקר הגידול במקומות העבודה. "מדיניות כלכלית נכונה חייבת להיות מבוססת על חופש כלכלי, הפחתת נטל המס והגברת התחרות. בנוסף, יש להקטין את המגזר ציבורי, להגדיל את יעילותו ולפעול לצמצום הביורוקרטיה", אמר לין.



לדבריו, יש ליזום הכשרה בתחום היזמות העסקית כבר בבתי ספר ובאוניברסיטאות. לין קרא ללשכות המסחר לגלות מעורבות גדולה יותר ולהגביר את השפעתן על פיתוח והקמת עסקים קטנים ובינוניים.



נשיא איגוד לשכות המסחר הצביע על המגמה לפיה דווקא במדינות שבהן חלקו של מגזר המסחרי והשירותים בתוצר העסקי גבוה, האבטלה יורדת והתוצר לנפש גדל. בארה"ב למשל, משקל מגזר השירותים עומד על 72% מהתוצר נטו, האבטלה נאמדת בכ-5.5% כשהתוצר לנפש הגיע לכ-40,047 דולר.
ואילו באירופה, ציין לין, משקל מגזר השירותים עומד בממוצע על כ-60% מהתוצר נטו, האבטלה עומדת בממוצע על כ-80% והתוצר לנפש הגיע בממוצע לכ-27,345 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully