וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלרון אלקטרוניקה מקבוצת איי.די.בי השלימה השקעה של 4 מיליון דולר בחברת התוכנה הישראלית גאיה

טל לוי

2.10.2005 / 13:24

מנכ"ל אלרון: "גאיה מפתחת פתרונות ייחודיים לניהול שירותי פס רחב ורשתות ביתיות; השוק לשירותים אלו מתפתח במהירות והופך למרכז העניין של חברות התקשורת והטלפוניה הגדולות בעולם"



חברת אלקטרוניקה, מקבוצת איי.די.בי שבבעלות נוחי דנקנר, הודיעה היום כי השלימה השקעה של 4 מיליון דולר בחברת התוכנה הישראלית גאיה, העוסקת בפיתוח פתרונות ייחודיים בתחום ניהול שירותי פס רחב ורשתות ביתיות. עם השלמת העסקה, אלרון הופכת להיות בעלת מניות משמעותית בגאיה.



במהלך המחצית הראשונה של 2005 השקיעה החברה כ-23 מיליון דולר בחברות חדשות וקיימות: החברה השקיעה כ-16 מיליון דולר בטלדטה, ספקית פתרונות לרשתות תקשורת המיועדות למפעילי תקשורת, וכן כ-1.7 מיליון דולר בחברת ניולנס, המפתחת עדשות תוך עיניות להשתלה בניתוחי קטרקט. לפני מספר ימים חילקה החברה דיווידנד ענק של כ-400 מיליון שקל עליו הכריזה בתחילת החודש.



נשיא ומנכ"ל אלרון, דורון בירגר, אמר כי "גאיה מפתחת פתרונות ייחודיים ומתקדמים לניהול שירותי פס רחב ורשתות ביתיות", וכי "מוצרים של גאיה חשיבות רבה ביכולת הפריסה של שירותים מתקדמים כגון: טלפוניה וטלוויזיה (VOIP, IPTV) על פני האינטרנט"



בירגר ציין כי השוק לשירותים אלו מתפתח במהירות והופך להיות במרכז העניין של חברות התקשורת והטלפוניה הגדולות בעולם. עוד ציין כי "לגאיה הנהלה מנוסה ובעלת היכרות קרובה עם השוק, ואנו בטוחים שאלרון ביחד עם הנהלת החברה תהפוך את גאיה למובילה ומצליחה בתחום שירותי הפס הרחב וניהול הרשתות הביתיות"



אחת האחזקות המקרטעות יותר של אלרון היא גיוון אימג'ינג, שממשיכה לדשדש: החברה עברה ברבעון השני של השנה להפסד של 400 אלף דולר, לעומת רווח של 900 אלף דולר. כזכור, לפני כשנה אלרון הכניסה את היד עמוק לכיס, והשקיעה כ-16 מיליון דולר במניות גיוון. אחזקה מוכרת נוספת של אלרון בישראל היא בספקית האינטרנט והשיחות לחו"ל, נטוויז'ן.



אלרון אלקטרוניקה נשלטת (48%) בידי דיסקונט השקעות מקבוצת איי.די.בי, ונסחרת לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר לאחר שמנייתה איבדה 25% מתחילת השנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully