וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על חתמה על הסכם עם חברת בואינג לרכישת שני מטוסים מדגם 777 בעלות של כ-246 מיליון דולר

זוהר בלומנקרנץ

2.10.2005 / 16:53

המטוסים מיועדים להתקבל לשימוש החברה במהלך 2007; אמצעי המימון העצמאיים צפויים לעמוד על כ-15% ממחיר המטוס, והיתרה תמומן באמצעות הלוואות; הרכישה כפופה לקבלת התחייבות מקדמית מהרשות לעידוד הייצוא והייבוא של ארה"ב



חברת חתמה על הסכם עם חברת בואינג לרכישת שני מטוסים רחבי גוף, ארוכי טווח, מדגם בואינג 777, המיועדים להתקבל לשימוש החברה במהלך 2007 - כך מסר היום מנכ"ל אל על, חיים רומנו. עלות העסקה - 246 מיליון דולר. בכך העדיפה אל על פעם נוספת מטוסי נוסעים מתוצרת ארה"ב, על פני מטוסי איירבוס מתוצרת אירופה.



לדברי רומנו, עלות כל מטוס במונחי 2005, תעמוד על 123-117 מיליון דולר, בהתאם להיקף התוספות וההתקנות שיבוצעו במטוס כדי להתאימו לצרכי החברה. אמצעי המימון העצמאיים צפויים לעמוד על כ-15% ממחיר המטוס, והיתרה תמומן באמצעות הלוואות.



רכישת המטוסים כפופה לקבלת התחייבות מקדמית מהרשות לעידוד היצוא והיבוא של ארה"ב, אשר תאפשר קבלת מימון מתאים ממוסדות פיננסיים כנגד ערבות הרשות. לוח הזמנים המשוער לקבלת ההתחייבות המקדמית הינו דצמבר 2005.



רומנו: "רכישת שני מטוסי בואינג 777 מהמתקדמים בעולם, הינם תוצאה ישירה של אסטרטגיית החברה להמשיך ולקדם את אל על כחברה המובילה, הן מבחינת צי המטוסים הטוב והמתקדם ביותר והן מבחינת השירות הטוב ביותר לנוסע".



ג'ים פרנק, הממונה מטעם חברת בואינג על מכירת מטוסים לישראל, אמר כי "בואינג מודה לחברת אל על על בחירתה בחברה ועל רכישת שני המטוסים. עסקה זו היא המחשה נוספת של השותפות הנפלאה בין שתי החברות, הפועלות יחדיו לטובת ציבור הנוסעים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully