וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע העבירה את חומר החקירה נגד שיכון ובינוי בפרשת חברת פרג לפרקליטות מיסוי וכלכלה

עומר שרביט

2.10.2005 / 21:32

על פי החשד, במהלך 2002 בוצעו במניית פרג עסקות אשר נועדו להרחיק ממנה את סכנת המחיקה מהמסחר בשל אי עמידה בכללי השימור; אורי שני מונה למנכ"ל החברה, עוזי ורדיזר ישמש מעתה כיו"ר



רשות ניירות ערך החליטה להעביר את חומר החקירה נגד בפרשת פרג לטיפולה של פרקליטות מיסוי וכלכלה - כך הודיעה הערב שיכון ובינוי לבורסה. החברה, שבשליטת קבוצת אריסון (בעלת השליטה בבנק הפועלים), זכאית ל-30 יום בהם היא יכולה לנמק מדוע לדעתה אין להגיש נגדה כתב אישום בפרשה.



החברה הודיעה כי כתב האישום נוגע גם לנושא משרה מכהן בה ולעובד לשעבר שלה, כמו גם לחברות הבנות שיכון ובינוי תעשיות ושיכון ובינוי מימון. פרשת חברת המזגנים פרג התפוצצה עקב חשד הרשות כי במהלך 2002 ניסה רועי מאיר, הבעלים של סימודן קרנות נאמנות, להשפיע במרמה על שער המניה.



על פי החשד, מאיר ביקש להעלות את שערי המניות כדי שאלו יעמדו בכללי השימור של הבורסה ולא יימחקו ממסחר. בינואר 2002 הודיעה הבורסה לחברה כי היא אינה עומדת בכללי השימור, זאת בשל שווי אחזקות נמוך של הציבור במניה, שהיה אז 1.41 מיליון שקל. על פי כללי השימור, הציבור היה צריך להחזיק במניות ששוויין 1.6 מיליון שקל.



על פי מה שנטען בזמנו נגד מאיר, בשלושת החודשים שלאחר מכן רכש מאיר לחשבון סימודן מניות
של פרג מבעלי השליטה שלה - שיכון ובינוי תעשיות ושיכון ובינוי מימון - וכך עלו אחזקות הציבור במניה ליותר מ-1.6 מיליון שקל.



עוד נטען כי בין יולי לספטמבר 2002 שוב ירד שווי האחזקות ל-1.4 מיליון שקל. בעקבות הירידה ביצע מאיר עסקות של מכירה וקנייה של המניות בין סימודן אחזקות לבין קרן הנאמנות סימודן השקעות באג"ח, כך שמחיר המניה עלה באותה תקופה ב-100% והחברה עמדה בכללי השימור. במארס 2003 מכר מאיר את כל אחזקותיו במניה לבעלת השליטה, שיכון ובינוי, כאשר הרווח של סימודן אחזקות מהפעילות במניה היה 100 אלף שקל.



פרג היא אחת מהאחזקות ההיסטוריות המדשדשות של שיכון ובינוי (89%) ועדיין מסבה הפסדים למאזני החברה האם. השנה הפסידה פרג 2.9 מיליון שקל ובארבע השנים האחרונות צברה הפסדים של מעל 43 מיליון שקל.



בתוך כך גם התחלפה היום צמרת ההנהלה של שיכון ובינוי, כאשר אורי שני, לשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, החליף בתפקיד המנכ"ל את עוזי ורדיזר והאחרון ישמש מעתה כיו"ר החברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully