וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: יאהו נסקה ב-14% ומשכה עמה את הנאסד"ק לסיום חיובי

יהודה שויצר

25.6.2001 / 23:50

מדד מניות האינטרנט של גולדמן סאקס - ה-GIN - עלה ב-3.9%; מניות התרופות והפיננסים הובילו את הדאו לירידה

מסחר תנודתי במיוחד נרשם היום בוול סטריט עת המדדים נעו בין עליות לירידות במהלך יום המסחר. שני גורמים ראשיים התוו את מהלך יום המסחר: האחד - אזהרות רווח מרובות מחברות טכנולוגיה בולטות בוול סטריט, וחששות מאזהרות נוספות. השני - פגישת הבנק הפדרלי בנושא הריבית.

בתום יום המסחר ההפכפך עלה הנאסד"ק ב-0.8% על רקע עליות חדות במיוחד במניות האינטרנט ועליות נאות במניות המוליכים למחצה. מדד מניות האינטרנט של גולדמן סאקס - ה-GIN - עלה ב-3.9%. מנגד, ירידות שערים במניות הפיננסים והתרופות משכו את הדאו ג'ונס לירידה של 0.95%.

הבנק הפדרלי בארה"ב צפוי להוריד את הריבית השבוע בשיעור של רבע אחוז, לפי מרבית התחזיות. לפי סקר של רויטרס צופים מרבית הכלכלנים להורדה שישית במספר השנה, שתביא את הריבית לרמה של 3.75%. סקרים אחרים שנערכו בקרב סוחרים בוול סטריט העלו תוצאות דומות. עם זאת, יש שיעור לא מבוטל של משתתפים הצופים הורדת ריבית של חצי אחוז.

ג'נרל אלקטריק (סימול GE) ירדה ב-3.1%, לאחר שחטפה היום מהלומה נוספת באיחוד האירופי. היום מסר צוות מומחים שבדק את הנושא את מסקנותיו וטען כי אין לאשר את המיזוג עם האניוול במתכונתו הנוכחית. המיזוג, שנאמד ב-42 מיליארד דולר, כבר זכה לאישור הרגולטור בארה"ב, אך קשיים שמערימה הנציבות האירופית על המיזוג מעכבת את השלמתו.

AOL-טיים וורנר ממשיכה לשמור על התואר של ספקית האינטרנט הגדולה בעולם. החברה הודיעה היום כי מספר המנויים שלה עבר את מחסום 30 המיליון ברחבי העולם. החברה אמרה כי רשת האינטרנט היא המדיה מהירת ההתפשטות ביותר בהיסטוריה. המניה, שעלתה במהלך המסחר, נסגרה בירידה קלה של 0.2%.

לוסנט ממשיכה להיפטר מנכסים. החברה הודיעה היום כי היא מתכננת למכור שני מפעלי ייצור לחברת סלסטיקה, קבלנית משנה. שווי העסקה מוערך ב-600-900 מיליון דולר, והשלמתה תאפשר לה לשפר את תזרים המזומנים הבעייתי. מניית החברה סיימה את יום המסחר בירידה של 2.4%.

יתר מניות מגזר ציוד התקשורת נסחרו תוך עליות שערים. נורטל עלתה ב-3%, סיסקו רשמה עלייה של 5.6%, ו-JDS יוניפייז עלתה ב-2%.

הפרסום באינטרנט עובד?

מניות האינטרנט ובראשן דאבל קליק (סימול DCLK) ויאהו נסקו היום על רקע פרסום מחקר חדש המגלה כי הפרסום ברשת יעיל יותר מכפי שנחשב עד כה. ממחקר של חברת המחקר ג'ופיטר מדיה מטריקס, עולה כי ההחזר על ההשקעה (ROI) עבור פרסום ברשת עשוי להיות גבוה בלפחות 35% מהמוערך כיום. חברת הפרסום המקוונת, דאבל קליק, המריאה ב-12.6% על כנפי הבשורה המעודדת.

יאהו נסקה ב-14%, לאחר שאנליסט האינטרנט של US בנקרופ פייפר גפרי, סאפה ראשצ'י, העריך כי החברה תכה את התחזיות לרבעון הנוכחי. להערכת האנליסט, שוק הפרסום הגיע לתחתית והוא כעת מתחיל להתייצב. אמזון רשמה עלייה של 3.3%.

IBM (סימול IBM) ירדה ב-0.2%. ענקית המחשבים הודיעה היום כי פיתחה את טרנזיסטור הסיליקון המהיר עולם. פריצת דרך זו תאפשר לייצר בעוד שנתיים שבבים הפועלים במהירות גבוהה פי חמישה מהדגמים הקיימים. הטרנזיסטור החדש פועל במהירות של 210 ג'יגהרץ, והוא מבוסס על סיליקון גרמניום, חומר מהיר יותר מאשר סיליקון. המתחרה DELL (דל) עלתה ב-3.6%.

קומפאק משנה כיוון

ובמהלך מפתיע, קומפאק עתידה להפוך את פניה מחברת חומרה לחברת תוכנה ושירותים. על כך דיווח היום "וול סטריט ג'ורנל". מנכ"ל החברה, מייקל ד. קאפלאס, שלח לעובדי החברה תזכיר המתווה את תוכנית האסטרטגיה החדשה, שנועדה לסייע לחברה להיחלץ מההאטה הקשה בשוק המחשבים ולשנות את עצמה לחברה דמויית IBM. מניית קומפאק עלתה ב-3%.

חברת קומפאק הודיעה גם כי תחל להשתמש במעבדי ה-Itanium מתוצרת אינטל בכל השרתים שהיא מייצרת. עסקה זו מהווה בשורה מצוינת לאינטל , בעיקר לאור היקף מכירות השרתים של קומפאק. השרת "הימלייה", של קומפאק, ומעבדי אלפא הניבו הכנסות בהיקף של 3.2 מיליארד דולר לחברה, בשנת 2000 בלבד. אינטל עלתה על רקע הודעה זו ב-3.9%.

מיסיס (Misys), חברת תוכנה בריטית, הודיעה על רכישת סאנקווסט (סימול SUNQ) העוסקת בשירותי מערכות קליניות בארה"ב. מיסיס תשלם 24 דולר למניה במזומן, בעוד מחיר הסגירה של סאנקווסט ביום שישי היה 14.7 דולר. מניית סאנקווסט זינקה ב-61% וסוגרת את הפער. הורדת המלצה של שני בתי השקעות מובילים הובילו את מניית ביוג'ן (סימול BGEN) לירידה קשה של9.1%. ליהמן ברדרס הוריד תחזית הרווח של החברה ואת ההמלצה ל"תשואת שוק" מ"קנייה", ומריל לינץ קיצץ את המלצתו לחברה ל"נייטרלי" מ"החזק". ירידות נרשמו גם במניית ג'ננטק (סימול DNA) שירדה ב-3%, ופייזר רשמה ירידה של 1.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully