וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמת הקונסולידציה במגזר הטלקום האירופי בתאוצה: טלפוניקה תציע 24 מיליארד דולר תמורת יריבתה ההולנדית KPN

עפרה שלו

3.10.2005 / 10:18

כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל" על סמך גורמים מקורבים לשיחות; חברת הטלקום והכבלים הבריטית NTL צפויה להודיע היום על רכישת יריבתה הבריטית טלווסט ב-6 מיליארד דולר



חברת הטלקום הספרדית, טלפוניקה, פתחה במגעים לרכישת חברת הטלקום ההולנדית KPN תמורת 20 מיליארד יורו (כ-24 מיליארד דולר), כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל" על סמך גורמים מקורבים לשיחות. במקביל דווח, כי חברת הטלקום והכבלים הבריטית NTL צפויה להודיע היום על רכישת יריבתה הבריטית טלווסט ב-6 מיליארד דולר במזומן ובמניות.



המיזוג, אם יצא לפועל, יהיה השינוי המשמעותי ביותר בתעשיית הטלקום בשנים האחרונות. החברה הממוזגת תשלוט ב-4 שוקי מפתח, ותוכל לספק ללקוחותיה העסקיים תעריפים נמוכים, גם כשהם נמצאים בחו"ל.



השיחות בין טלפוניקה ל-KPN נמצאות בשלבים מוקדמים מאוד, ומוקדם עדיין לדעת אם המיזוג יצא לפועל. ממשלת הולנד מחזיקה ב-20% מ-KPN. ב-2000 עמדו טלפוניקה ו-KPN על סף מיזוג, אולם מועצת המנהלים של טלפוניקה התחרטה ברגע האחרון.



בסוף תקופת בועת הדוט.קום, חברות הטלקום בעולם שקעו בהאטה, לאחר שגילו כי השקיעו סכומי כסף גדולים מדי בתשתיות מתקדמות, כגון תשתיות דור 3, שלא החזירו את ההשקעה בהן. חברות הטלקום זנחו את פעילות הרכישות והמיזוגים.



אולם, עתה נראה כי מגמת הקונסולידציה במגזר הטלקום האירופי תופסת תאוצה, על רקע התרחבות מגוון צורות התקשורת המוצעות כיום לצרכנים. שירותי שיחות הטלפון באינטרנט - VOIP - מכרסמות בהכנסות משיחות טלפון רגילות. לכן, חברות המציעות שירותי טלפוניה מסורתיים מתמזגות עם חברות המספקות שירותי אינטרנט ואינטרנט בכבלים.



ביולי רכשה פראנס טלקום מפעילת סלולר ספרדית ב-6.4 מיליארד יורו. לאחרונה נטשה דויטשה טלקום מגעים עם KPN על רכישת משותפת של מפעילת הסלולר הבריטית 2O.



הצעת רכש של טלפוניקה ל-KPN, אשר לה יותר מ-24 מיליון מנויי טלפון קוי וסלולרי בהולנד, בלגיה וגרמניה, תאיץ את מגמת הקונסולידציה במגזר הטלקום האירופי, כך מעריכים אנליסטים. עסקה בין השתיים תדחוף חברות טלקום אחרות לרכוש את 2O או מפעילת סלולר אירופית אחרת, במטרה להפוך לחברות פאן-אירופיות.



NTL וטלווסט, הנסחרות בנאסד"ק, צפויות להודיע כבר היום על מיזוג של 4.99 מיליארד יורו (6 מיליארד דולר). המיזוג יצור חברת טלפון ואינטרנט שתתחרה במפעילות הלוויין. החברות מנהלות מגעים למיזוג זה מספר חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully