וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות גוגל: יאהו מקימה בסיס נתונים מקוון ממנו ניתן להוריד יצירות ספרותיות בשלמותן

סוכנויות הידיעות

3.10.2005 / 12:28

יאהו מנסה להימנע מהבעיות המשפטיות בהן נתקלה גוגל - החלוצה בתחום - ותסרוק לרשת רק 18 אלף ספרים שאינם מוגנים בזכויות יוצרים



יאהו, בשיתוף פעולה עם חברות מתחום החינוך, תקים בסיס נתונים מקוון שיכלול ספרים סרוקים ותוכן מולטימדיה נוסף. יאהו מנסה לעקוף את הבעיות המשפטיות, בהן נתקלה יריבתה החזקה גוגל, אשר יזמה פרויקט של סריקת מיליוני ספרים לרשת.



החברות המשתתפות במיזם, המכונה "ברית התוכן הפתוח" (Open Content Alliance), יסרקו בתחילה ספרים שאינם מוגנים בזכויות יוצרים. בשלב השני, ינסו החברות לחשוב על דרכים שיאפשרו להן לפרסם גם תוכן עם זכויות יוצרים, למשל, גביית תשלום עבור התוכן.



תוכניתה השאפתנית של גוגל - סריקת מיליוני ספרים לאינטרנט ושילובים בחיפושים של מנועי החיפוש - נתקלה בכמה מכשולים משפטיים. גילדת הסופרים, ארגון ללא מטרות רווח המייצג סופרים, הגישה בחודש שעבר תביעה נגד גוגל בגין הפרת זכויות יוצרים.



הפרויקט של יאהו, נכון להיום, אינו שאפתני כפרויקט של גוגל. יאהו מממנת סריקה של 18 אלף ספרים, אשר הוגדרו על ידי אוניברסיטת קליפורניה כחלק מהקאנון הספרותי האמריקאי. בין השאר, ניתן יהיה למצוא שם ספרים של מארק טוויין, אדגר אלן פו והנרי ג'יימס. הגולשים יוכלו להוריד את היצירות בשלמותן, וכל מנוע חיפוש יוכל למצוא אותן.



לבד מחברות חינוך, עם שותפותיה של יאהו נמנות גם חברת התוכנה אדובי סיסטמס ויצרנית החומרה היולט פקארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully