וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: פעילות ערה בשוק המיזוגים והרכישות האירופי מובילה את הבורסות לעליות; פרנקפרוט ופאריס עולות ב-0.5%

עפרה שלו

3.10.2005 / 13:05

KPN מזנקת ב-5% על רקע דיווחים כי תירש ע"י טלפוניקה ב-24 מיליארד דולר; בוטס מזנקת ב-6.7% ואליאנס רושמת עלייה של 3.6% לאחר שדיווחו על מיזוג



פעילות ערה בשוק המיזוגים והרכישות האירופי מובילה את הבורסות לעליות ביום המסחר הראשון של הרבעון הרביעי. לונדון עולה ב-0.4%; פרנקפרוט ופאריס עולות ב-0.5%. עליות שערים נרשמות במגזרי הטלקום, הטכנולוגיה והפיננסים.



פעילות הייצור באירופה התרחבה בספטמבר זה החודש השלישי ברציפות, על רקע היחלשות היורו, אשר חיזקה את הייצוא. המדד האומד את פעילות הייצור עלה ל-51.7 בספטמבר מ-50.4 באוגוסט - סימן נוסף להתאוששות הכלכלית בגוש היורו. ירידה של 11.7% ביורו מול הדולר השנה חיזקה את כוח הייצוא של גוש היורו.



ה"וול סטריט ג'ורנל" דווח, על סמך מקורות יודעי דבר, כי טלפוניקה, חברת הטלקום הספרדית, פתחה במגעים לרכישת חברת הטלקום ההולנדית KPN תמורת 20 מיליארד יורו (כ-24 מיליארד דולר). טלפוניקה עולה ב-0.4% במדריד. KPN מזנקת ב-5%.



NTL, מפעילת הכבלים הגדולה בבריטניה, רכשה את יריבתה טלווסט בכ-6 מיליארד דולר במזומן ובמניות, במטרה לזכות ביתרון תחרותי מול ספקית הטלוויזיה בתשלום של רופרט מרדוק - BSkyB. טלווסט היא מפעילת הכבלים השנייה בגודלה בבריטניה. כיום, מספר המנויים של BSkyB גדול מזה של שתי חברות הכבלים יחד. BSkyB יורדת ב-0.3%.



עוד דווח היום כי בוטס, בעלת רשת בתי המרקחת הגדולה בבריטניה, תתמזג עם אליאנס יוניכם, חברת הפצת התרופות השנייה בגודלה באירופה. סכום העסקה לא נמסר, אולם אתמול דווח כי בוטס (סימול BOOT.L) קרובה לחתימה על הסכם מיזוג עם אליאנס בסך 7 מיליארד ליש"ט (12.4 מיליארד דולר). לחברה הממוזגת יהיו הכנסות שנתיות של 22.9 מיליארד דולר.



המיזוג עתיד ליצור רשת של 2,200 חנויות ואת רשת בתי המרקחת הגדולה ביותר באירופה. בעלי המניות של בוטס יחזיקו ב-50.2% מהחברה הממוזגת ובעלי המניות של אליאנס יחזיקו ב-49.8% ממנה. בוטס מזנקת ב-6.7% ואליאנס רושמת עלייה של 3.6%.



בריטיש איירווייס יורדת ב-0.7% ביומו הראשון של ווילי וולש כמנכ"ל. וולש החליף את רוד אדינגטון. בעיתונות דווח כי וולש מתכנן לקצץ 15% מכוח העבודה. במהלך כהונתו של אדינגטון, פוטרו 14 אלף עובדים בחברה.



וודאפון, מפעילת הסלולר הגדולה באירופה, יורדת ב-0.3% לאחר שליהמן ברדרס הוריד את ההמלצה של מנייתה ואת מחיר היעד שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully