וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צים מתנצלת על התאונה שגרמה למותם של שבעה דייגים יפאנים; יפאן תובעת פיצויים

אורי בלאו

3.10.2005 / 14:16

יפאן דורשת מישראל לחקור את התאונה שבה נהרגו הדייגים, ואת הימלטות ספינת צים מבלי לעזור לנפגעים; עידן עופר ייפגש היום בצהריים עם שגריר יפאן בישראל, כדי להגיש לו התנצלות רשמית



מאת אורי בלאו (יפאן) ושרון קדמי



בעלי חברת צים, עידן עופר, ייפגש היום (שני) בצהריים עם שגריר יפאן בישראל, כדי להגיש לו התנצלות רשמית על הפגיעה של אוניית החברה, "צים אסיה", בספינת דיג יפאנית בשבוע שעבר. בתאונה זו נהרגו שבעה דייגים יפאנים.



משמר החופים של יפאן הודיע היום רשמית, כי בדיקותיו העלו שספינת צים היא שפגעה בסירת הדיג. הבדיקות העלו כי שרידי הצבע שנמצאו על הספינה הפגועה זהים לחומר החיפוי שבו צבועה האונייה "צים אסיה". גם על האוניה הישראלית התגלו סימני פגיעה בשני מקומות לפחות, שצבעם כצבע הסירה היפאנית. צים הבהירה עוד אתמול, כי אם יימצא שהאוניה "צים אסיה" היתה מעורבת בתאונה, החברה תקבל עליה את האחריות לכך.



כעת תבקש יפאן מישראל בקשה רשמית לחקירת העניין. גורמים רשמיים ביפאן מסרו, שימתינו לראות כיצד ישראל תפעל בנדון ואחר ישקלו את המשך צעדיהם. כיוון שהתאונה אירעה במים בינלאומיים, אין רשויות יפאן יכולות לקיים חקירה פלילית שתוביל להגשת כתבי אישום.



מזכיר ממשלת יפאן, הירויוקי הוסודה, אמר במסיבת עיתונאים שערך היום: "דיווחנו לממשלת ישראל כי הגענו למסקנה, שספינה ישראלית היא שפגעה בספינה היפאנית. אנו מחכים לתגובת ישראל, ומצפים לראות מה היא תעשה בנידון". הוסודה הוסיף, כי יפאן מבקשת "עונש לאשמים והסדרה של נושא הפיצויים".



לדברי הוסודה, "אם אתה פוגע בספינה בלב ים, כמובן שאתה צריך לסייע לה. אנחנו רוצים שישראל תברר, מדוע הספינה הישראלית לא עשתה כן". היורויוקי מקורב מאוד לראש הממשלה, ג'ונאיצ'ירו קואיזומי. חוקר ישראלי מרשות הנמלים והספנות יגיע בימים הקרובים להונג קונג, שם תעגון "צים אסיה" ביום רביעי, ויגבה עדויות מאנשי צוותה.



בתוך כך, נבחנת השאלה אם רק קצינים זרים מצוות האוניה איישו את גשר הפיקוד בזמן התאונה. אם יתברר שלאוניה לא היה אישור מרשות הנמלים והספנות לאייש את הגשר בקצינים רים בלבד, תהיה זו עבירה על חוקי הספנות הבינלאומיים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully