וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות שערים על רקע עסקות מיזוג במיליארדים; בורסת לונדון בשיא של ארבע שנים

TheMarker

3.10.2005 / 20:02

פרנקפורט עלתה ב-0.8%, פאריס הוסיפה 0.5% ובלונדון עלה הפוטסי ב-0.4%; רויאל KPN הגיבה בעלייה של 7% לאפשרות שתירכש בידי טלפוניקה; עליות במניות היצוא



בורסות אירופה נסגרו הערב בעליות שערים, על רקע שתי עסקות מיזוג גדולות וספקולציות בנוגע לעסקות נוספות. בוטס מתמזגת עם אליאנס יוניכם, NTL רוכשת את טלווסט ומה"וול סטריט ג'ורנל" התקבל דיווח על מיזוג אפשרי בין שתי ענקיות הטלקום - טלפוניקה ו-KPN. במקביל, טיפס הדולר לשיא של שלושה חודשים מול היורו ומניות חברות היצוא האירופיות הגיבו בעליות משלהן. בורסת פרנקפורט עלתה ב-0.8%, הבורסה בפאריס הוסיפה 0.5% ואילו בלונדון טיפס מדד הפוטסי ב-0.4% לשיא של ארבע שנים.



בוטס, בעלת רשת בתי המרקחת הגדולה בבריטניה, תתמזג עם אליאנס יוניכם - חברת הפצת התרופות השנייה בגודלה באירופה. שווי המיזוג נאמד בכ-3.24 מיליארד ליש"ט (5.69 מיליארד דולר). המיזוג עתיד ליצור רשת של 2,200 חנויות ואת רשת בתי המרקחת הגדולה ביותר באירופה. מניית בוטס הגיבה להודעה בעלייה של 4.2% ואילו אליאנס יוניכם הוסיפה 1%.



במקביל, דיווחה חברת הכבלים הגדולה בבריטניה - NTL - על רכישת המתחרה טלווסט תמורת כ-6 מיליארד דולר בעסקת מזומן ומניות.



מניית חברת הטלקום ההולנדית רויאל KPN הגיבה בעלייה של 7% לאפשרות שתירכש בידי טלפוניקה הספרדית תמורת 20 מיליארד יורו (24 מיליארד דולר). טלפוניקה מצידה, שמרה על יציבות ונותרה כמעט ללא שינוי. עם זאת, שתי החברות הכחישו את קיומם של מגעים ביניהן בנוגע לעסקה המדוברת.
עליות שערים נרשמו גם במניות התרופות, לאחר שדויטשה בנק העלה לכמה מהן מחירי יעד והמלצות. GSK עלתה ב-1% ואסטראזנקה הוסיפה 0.8%. רוש ונוברטיס עלו ב-2.1% כל אחת.



עליות נרשמו גם בקרב מניות חברות היצוא האירופיות, לאחר שהיורו נחלש ל-1.191 דולר. דולר חזק יותר מגדיל את הרווחיות של חברות המייצאות לארה"ב, ומניית ענקית הסלולר נוקיה הגיבה בעלייה של 1.9%. יצרנית המכוניות החמישית בגודלה בעולם, דיימלר קרייזלר, עלתה ב-1.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully