וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע מטפסת לשיא כל הזמנים לאחר פרסום מחקר נוסף בנוגע ליעילות השימוש בזריקת הקופקסון

עומרי כהן

3.10.2005 / 21:50

המחקר הנוכחי ייחודי באורכו ובדק את השפעות התרופה על חולים לאורך תקופה של עד 26 שנים; טבע: המחקר הציג את היעילות הרפואית בהפחתת התקפים אצל החולים ובהאטת התקדמות המחלה



מניית טבע עולה היום ב-2.9% לשיא כל הזמנים (מתואם) של 34.4 דולר, לאחר שדיווחה היום על מחקר בלתי תלוי חדש, העוסק בהשפעותיה של זריקת הקופקסון מתוצרתה, אשר מיועדת לטיפול במחלת הטרשת הנפוצה. מנייתה של טבע כבר שייטה ברמות אלו ביוני אשתקד, אולם בניטרול הדיווידנדים שחילקה החברה מאז, מדובר בשיא חדש למניה.



לא מעט מחקרים חיוביים פורסמו על הקופקסון של טבע, אולם ייחודו של מחקר זה נובע מאורכו. המחקר בדק נתונים של חולים אשר טופלו בקופקסון לאורך תקופה של עד 26 שנה. לדברי טבע, זהו המחקר הראשון אשר בדק את ההשפעות של תרופה לטיפול בטרשת נפוצה בתקופה כה ארוכה ואשר אושר על ידי רשות המזון והתרופות בארה"ב (FDA).



בהודעה שפירסמה היום טבע נאמר כי המחקר, אשר הוצג בכנס ה-21 של הועדה האירופית לטיפול ומחקר בטרשת נפוצה (ECTRIMS), הציג נתונים בנוגע ליעילות הרפואית ולבטיחות של זריקת הקופקסון. נתונים אלו, נאמר בהודעה, הדגימו את יעילותה של הקופקסון בהפחתת שיעור ההתקפים אצל החולים ובהאטת התקדמות המחלה. זאת, במחקר הראשון אשר בדק נתונים בקרב חולים.



ד"ר אהרון מילר, פרופסור לנוירולוגיה אשר הציג את הממצאים בכנס, ציין כי המחקר נערך בקרב 46 חולים, אשר טופלו בקופקסון במשך 1-26 שנים (10.5 שנים בממוצע). "היכולת לראות את ההשפעה החיובית ארוכת הטווח של הקופקסון על קצב התקדמות המחלה בקרב המטופלים, מסייעת מאוד לרופאים ולחולים בהחלטה באיזה טיפול לבחור", ציין מילר. מילר, אשר ניהל את המחקר, הוסיף כי מידע ארוך טווח כזה מחזק את התועלתיות הרפואית ומאפשר לבחור את הטיפול הרפואי בצורה טובה יותר.



העלייה הנוכחית טבע מגיעה לאחר שבחודש האחרון שייטה המניה בטווח מחירים צר של 33-33.7 דולר. בנוסף, זכתה בשבוע שעבר מניית טבע להמלצה פושרת מצד בנק ההשקעות גולדמן סאקס, אשר החל לסקר את טבע עם המלצת "תשואת שוק" למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully