וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות חדות בהובלת מגזרי האנרגיה והכרייה; בורסת פרנקפורט ירדה ב-1.3%

ליאון איצקר

5.10.2005 / 20:40

בורסות לונדון ופאריס ירדו ב-1.2%; BP, חברת הנפט הגדולה באירופה, ירדה ב-3.2%; BHP ביליטון, חברת הכרייה הגדולה בעולם, ירדה ב-3.9%



חברות האנרגיה והכרייה הובילו את הירידות בבורסות אירופה, אשר נסחרו במגמה שלילית גם על רקע אזהרות מצד שלושה בכירים בבנק הפדרלי אתמול, כי התגברות האינפלציה בארה"ב תחייב המשך העלאה של הריבית. בורסת פרנקפורט ירדה ב-1.3%; בורסות לונדון ופאריס ירדו ב-1.2%.



שלושה בכירים בבנק הפדרלי הזהירו אתמול כי התגברות האינפלציה בארה"ב מהווה את האיום הגדול ביותר על הכלכלה בעקבות סופות ההוריקן קתרינה וריטה. ההאטה בצמיחת הכלכלה האמריקאית נתפסת כזמנית, בעוד שעליות המחירים דורשות תשומת לב וזהירות ומחייבות המשך של העלאת הריבית בארה"ב, אמרו נשיאי הבנקים הפדרליים של דאלאס, פילדלפיה וסנט לואיס בשלושה נאומים שונים שנשאו אתמול.



היום דווח כי הצמיחה במגזר השירותים בארה"ב רשמה האטה חדה מהצפוי בספטמבר. מדד מנהלי הרכש של מכון ISM למגזר השירותים ירד לרמה של 53.3 בספטמבר מרמה של 65 שנרשמה באוגוסט, והיה נמוך מהתחזיות בוול סטריט לירידה לרמה של 61. קריאה במדד הגבוהה מ-50 מצביעה על צמיחה במגזר.



מחיר הנפט הגולמי נסגר אמש בניו יורק בשפל של כשבועיים, על רקע סימנים לכך שמחירי השיא שנרשמו לאחרונה גררו ירידה בביקוש. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר נסחרים כעת במחיר של 63.7 דולר לחבית, ירידה של 20 סנט, במסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק.



BP, חברת הנפט הגדולה באירופה, ירדה ב-3.2% לאחר שסיטיגרופ הורידה את המלצתה למניה מ"קנייה" ל"החזק" לאחר שענקית הנפט העריכה אתמול כי עלות סופות ההוריקן ריטה וקתרינה תהיה יותר מ-700 מיליון דולר. BP אף אמרה אתמול כי תחמיץ את יעד התפוקה שלה ל-2005 כתוצאה מעונת ההוריקנים במפרץ מקסיקו. רויאל דאץ'/של, חברת הנפט השנייה בגודלה באירופה, ירדה ב-1.4%; ענקית בתי הזיקוק טוטאל ירדה ב-3.2%.



ירידות חדות נרשמו בקרב חברות הכרייה: BHP ביליטון (סימול BLT.L), חברת הכרייה הגדולה בעולם, ירדה ב-3.9%; ריו טינטו (סימול RIO.L) איבדה 4%; אנגלו אמריקן (סימול AAL.L) ירדה ב-4.1%.



TDC (סימול TDC.CO), חברת הטלקום הגדולה בדנמרק, קיבלה הצעת רכש שנייה בתוך מספר חודשים, לדברי גורמים המקורבים לחברה, דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל". קבוצה של ארבע חברות השקעות פרטיות בריטיות ואמריקאיות הציעה לרכוש את TDC תמורת 12 מיליארד דולר - סכום זהה לזה שהוצע לחברה במסגרת הצעת הרכש הקודמת שקיבלה. מניית TDC עלתה ב-3.3% במסחר בבורסת קופנהאגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully