וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: ירידות חדות בעקבות בורסות וול סטריט וחששות האינפלציה בארה"ב; טוקיו ירדה ב-2.4%

מיכל רמתי

6.10.2005 / 9:55

היצואניות באסיה רשמו ירידות על רקע האיום על צמיחת הכלכלה בארה"ב; יצרנית האלקטרוניקה היפאנית קאנון ירדה ב-4.6%; סמסונג אלקטרוניקס ירדה ב-2.5%



ירידות חדות נרשמו באסיה בעקבות הירידות בוול סטריט אתמול - הירידות החדות ביותר של מניות בארה"ב זה למעלה מ-15 חודשים. דו"ח על מגזר השירותים האמריקאי הגביר את החששות מהאטה בצמיחה הכלכלית של ארה"ב, יעד היצוא העיקרי של מדינות אסיה. טוקיו ירדה ב-2.4%; הונג קונג ירדה ב-1.7%; סיאול ירדה ב-2%. הבורסות בסין סגורות כל השבוע.



הצמיחה במגזר השירותים בארה"ב רשמה האטה חדה מהצפוי בספטמבר. מדד מנהלי הרכש של מכון ISM למגזר השירותים ירד לרמה של 53.3 בספטמבר מרמה של 65 שנרשמה באוגוסט, והיה נמוך מהתחזיות בוול סטריט, שצפו ירידה לרמה של 61. מדובר ברמה הנמוכה ביותר מאז אפריל 2003 ובירידה החדה ביותר בתולדות המדד, שנוסד ב-1997. קריאה במדד הגבוהה מ-50 מצביעה על צמיחה במגזר.



אזהרות מפי נשיאי הבנק הפדרלי בארה"ב בימים האחרונים מפני איום האינפלציה הוסיפו לחששות היצואניות האסיאתיות. אתמול רמז נשיא הבנק הפדרלי של קנזס סיטי, תומס הניג, כי הבנק הפדרלי ימשיך להעלות את הריבית כדי לצמצם את האינפלציה. שיעור הריבית בארה"ב עומד כעת על 3.75%, לאחר 11 העלאות ריבית רצופות. "האינפלציה היא הסכנה הגדולה ביותר לכלכלה האמריקאית", אמר הניג.



הניג חיזק את דבריהם של שלושה בכירים בבנק הפדרלי שלשום, אשר הזהירו כי התגברות האינפלציה היא האיום הגדול ביותר על כלכלת ארה"ב, לאחר סופות ההוריקן קתרינה וריטה. ההאטה בצמיחת הכלכלה האמריקאית נתפסת כזמנית, בעוד שעליות המחירים מחייבות תשומת לב וזהירות, אמרו הבכירים בשלושה נאומים שונים.



יצרנית האלקטרוניקה היפאנית קאנון, ש-75% ממכירותיה התבצעו מעבר לים, ירדה ב-4.6%. סמסונג אלקטרוניקס הקוריאנית, היצואנית הגדולה בדרום קוריאה, ירדה ב-2.5%. יצרנית המכוניות היפאנית טויוטה מוטור ירדה ב-2.1%, ואילו יצרנית המכוניות הקוריאנית קאיה ירדה ב-5%. בטייוואן, שבה היצוא מהווה חלק עיקרי בכלכלה, רשמה יצרנית השבבים טייוואן סמיקונדקטור (TSMC) ירידה של 0.9%. יצרנית המחשבים הסינית לנובו ירדה ב-2.8% בהונג קונג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully