וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינת קליפורניה דורשת מ-9 יצרניות מזון - ביניהן מקדונלד'ס ובורגר קינג - לפרסם אזהרות על מוצריהן

סוכנויות הידיעות

6.10.2005 / 10:32

התובע הכללי של קליפורניה, ביל לוקייר, טוען כי לפי החוק בקליפורניה על החברות לפרסם אזהרה על מוצרים המכילים חומרים מסרטנים כגון האקרילאמיד המצוי בצ'יפס



מדינת קליפורניה תובעת 9 יצרניות מזון מובילות בארה"ב, ביניהן מקדונלד'ס, בורגר קינג, ונדי'ס והיינץ. התביעה נוגעת לסירובן של החברות לפרסם אזהרה על תכולת הכימיקל אקרילאמיד הגבוהה בחלק ממוצריהן. לטענת מדינת קליפורניה והתובע הכללי שלה, ביל לוקייר, על החברות לאפשר לצרכנים לדעת אילו חומרים מצויים במאכלים שהם מזמינים, על מנת לקבל את ההחלטות בעצמם.



החוק בקליפורניה קובע כי על חברות להזהיר את הצרכנים מפני מוצרים המכילים כימיקלים הידועים כגורמים מסרטנים או הגורמים למומים מולדים. האקרילאמיד נמצא ברשימת החומרים המסוכנים בקליפורניה מאז 1990. חברות המזון מתנגדות להוספת אזהרות מפני חומרים מסרטנים למזון אותו הן משווקות מחשש כי הדבר ירחיק את הצרכנים. חשש נוסף של החברות הוא כי אזהרה שכזו תחשוף אותן לתביעות.



חברות נוספות המצוינות בתביעה הן קנטאקי פרייד צ'יקן (KFC), פרוקטר אנד גמבל, פריטו-ליי/פפסי, קייפ קוד פוטייטו צ'יפס וקטל פודס.



האקרילאמיד נחשב כגורם סיכון לסרטן מאז 2002, כאשר מחקרים מצאו קשר בין הכימיקל לסרטן בחולדות. מנהל המזון השוודי מצא אז כי האקרילאמיד מצוי ברמות גבוהות בחומרים עתירי פחמימות המטוגנים בטמפרטורות גבוהות, כמו צ'יפס, למשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully