וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים באוצר: במנורה החליטו להציג את המפקח על הביטוח כלחיץ מול החברות הגדולות

רם דגן

6.10.2005 / 10:33

שלוש חברות הביטוח הגדולות מכחישות לחלוטין את השמועות כי פנו למפקח על הביטוח כדי שימנע מיזוג של מנורה והפניקס; באוצר מעריכים כי המפקח ימנע מיזוג של השתיים



שלוש חברות הביטוח המובילות מגדל, כלל ביטוח והראל, הכחישו במהלך הימים האחרונים את השמועות כי לכאורה הן פנו למפקח על הביטוח במשרד האוצר כדי שזה יתנגד למהלך אפשרי של מיזוג שתי חברות הביטוח - הפניקס ומנורה, לגוף ביטוחי אחד שיהווה את הגוף השני בגודלו בענף, ובכך ידיח למעשה את כלל ביטוח ממקומה הנוכחי.



במשרד האוצר אף נשמעו בימים האחרונים האשמות כלפי מנורה. גורמים בכירים באוצר טוענים כי אנשיה של מנורה החליטו לאמץ אסטרטגיה שמציגה את המפקח החדש כלחיץ אל מול חברות הביטוח הגדולות, מה שמצביע לכאורה על שיקולים זרים בהחלטתו למנוע את המיזוג. "מדובר בניסיון מגוחך של מנורה, כי הרי ברור שהמפקח יחליט על סמך שיקולי תחרות ענייניים, ולא על סמך לחץ של מי מהצדדים בזירה" אמרו באוצר. המפקח על הביטוח - ידין ענתבי, נכנס לתפקידו בתחילת החודש שעבר לאחר שהחליף את המפקח האקטיווי הקודם - אייל בן שלוש, שפרש מן התפקיד לאחר שלוש שנות כהונה.



כידוע, מתנהלים בימים האחרונים מגעים בין איש העסקים יצחק תשובה וחברת הביטוח מנורה, כדי שהאחרונה תחבור לתשובה במהלך השתלטותו על חברת הביטוח הפניקס, ובכך תפחית מעליו חלק מן המעמסה המימונית של העסקה. תשובה מחזיק כבר ב-10% ממניות מנורה ויש לו אופציה להגדיל את האחזקה הזו ב-5% נוספים.



על פי הערכות שקיימות כיום במשרד האוצר, צפוי ענתבי להתנגד למהלך מיזוג מלא של שתי החברות, זו בעיקר על רקע הגישה הקיימת במשרד, שלפיה שוק הביטוח הישראלי מתאפיין בריכוזיות גבוהה יחסית. עם זאת מעריכים באוצר, כי המפקח אינו צפוי להתנגד לעסקה פיננסית שבמסגרתה תרכוש מנורה אחזקה שלא תעלה על 10% מהפניקס.



על פי מתווה העסקה הנוכחי צפוי תשובה לרכוש את מלוא אחזקותיו של שלמה אליהו בהפניקס - כ-33.05% ובנוסף לרכוש מבעלי השליטה הנוכחיים, קבוצת שחר-קז 12.25% נוספים, כך שלבסוף יזכה תשובה לאחזקה כוללת של כ-45.3% שתהיה שווה ברמתה לאחזקה של שחר-קז. אם תיכנס מנורה להשקעה בשיעור של עד ל-10% היא תוכל להפחית במידה רבה את ההוצאה שתידרש מתשובה כדי לרכוש את מניות השליטה מידי שחר-קז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully