וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג ירד ל-4.596 שקלים

טל לוי

6.10.2005 / 15:44

היורו הוסיף 0.3% ושערו נקבע על 5.544 שקלים. בנק ירושלים: "בטווח של חצי שנה מהיום נראה את הדולר נחלש"


הדולר כבר הספיק למחוק את ירידות השערים שנרשמו ביום שבו העלה נגיד בנק ישראל את הריבית, והוא ממשיך להיסחר בימים האחרונים סביב רמה של 4.6 שקלים. ביום המסחר הראשון לשנת תשס"ו נסחר הדולר כמעט ללא שינוי: המטבע האמריקאי ירד היום קלות ב-0.043% ושערו נקבע על 4.596 שקלים. היורו הוסיף 0.293% ושערו נקבע על 5.543 שקלים.

הליש"ט הבריטית הוסיפה 0.6% ושערה נקבע על 8.135 שקלים. בסך הכל, התחזק סל המטבעות בשיעור קל של 0.047% ושערו נקבע על 5.12 שקלים.

"הדולר פתח את בוקר השנה החדשה כשהוא נמוך באגורה משערו לפני יומיים", אמר הבוקר מנהל מחלקת המט"ח בבנק ירושלים, איתן אדמוני. "אין סיבה נקודתית לירידה זו והיא מיוחסת לתנועות הון והמרות מטבע שבוצעו ביום שני האחרון". אדמוני ציין כי המסחר בדולר ינוע בשבוע הקרוב בטווח של 4.62-4.57 שקלים וכי השקל צפוי להתחזק על חשבון הדולר בעתיד, עם המשך העלאות הריבית של נגיד בנק ישראל.

"עד סוף השנה צפויה הריבית בארה"ב להגיע ל-4.25% וההערכות הן שהריבית בישראל תהיה 4%, כלומר פער ריביות שלילי", הסביר אדמוני. "אנו סובבים סביב רמת אינפלציה טובה, שנמצאת באמצע היעד ונראה שהשוק סבור כי יש מקום לעלייה קלה נוספת באינפלציה".

אדמוני העריך כי בטווח של חצי שנה מהיום נראה את הדולר נחלש, בעיקר על רקע הגרעונות האדירים של הממשל הפדרלי בארה"ב. "מצד אחד צפוי שגשוג לתעשייה המקומית, שתגדיל את הייצור במטרה לשקם את נזקי סופות ההוריקן שפקדו את ארה"ב", אמר אדמוני. "מדובר בתעשיות הריהוט, המזון, הבנייה ועוד. מצד שני, הגרעונות הפדרליים ימשיכו לגדול ויכבידו על הדולר".

כפי שפורסם לפני יומיים ב-TheMarker, ההשקעה הטובה ביותר במט"ח השנה היתה דווקא הדולר הקנדי. אדמוני אמר כי הדולר הקנדי עשה חיל, בעיקר הודות לצמיחה המרשימה שהפגינה קנדה, בשילוב עם אוצרות הטבע האדירים שלה והצפי להעלאת ריבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully