וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטיינהארדט, אברמסון ושוסטרמן בעקבות רניירי: יממשו את אחזקתם בבנק הפועלים

עומר שרביט

6.10.2005 / 11:03

בשוק ההון מעריכים כי השלושה ימכרו את מניותיהם לקבוצת אריסון ומלח; השלושה מחזיקים ב-5.6% מהבנק בשווי של כ-126 מיליון שקל



בעלי העניין הזרים שנותרו בבנק ה עשויים למכור את אחזקותיהם בקרוב לבעלי השליטה הישראלים - כך מעריכים בשוק ההון. שלושת בעלי העניין ששותפים בגרעין השליטה בבנק הם מייקל שטיינהארדט, לן אברמסון ויורשיו של צ'ארלס שוסטרמן המנוח.



השלושה מחזיקים ב-5.6% מהבנק וכאמור גוברות הערכות בשוק כי הם יצטרפו ללו רניירי וסקוט שאי, מנהלי היפריון, שמכרו את מניות קרן ההשקעות היפריון בהפועלים ביוני השנה. היפריון חיסלה למעשה את אחזקתה בבנק של המדינה ונפרדה ממנו לשלום, במכירת 2.3% תמורת כ-70 מיליון דולר. סקוט שאי השלים את הפרידה בכך שהתפטר מדירקטוריון הבנק בסמוך לפרסום תוצאות הרבעון השני.



בניגוד להיפריון, נראה כי הפעם הסיבה אינה קשורה ישירות לשינויי הרגולציה, אלא למחיר הגבוה שאליו נסקה מניית הפועלים, שעלתה מתחילת השנה ב-28% ונסחרת במכפיל גבוה יחסית של 1.4 על הונה העצמי.



שוני נוסף בין עסקת היפריון למקרה הנוכחי, הוא שהאחרונה לא היתה שותפה בגרעין השליטה, ולכן לא נזקקה לאישורים מירושלים. השלישייה הנוכחית, צריכה אישור מיוחד של בנק ישראל כדי למכור, מאחר שהמניות שבידיה חסומות.



לפיכך, מסתמנת האפשרות הבאה: קבוצת אריסון ותעשיות מלח יממשו חלק מאחזקותיהם החופשיות, שאינן מצריכות אישור מבנק ישראל וימירו אותן באחזקותיהם של שלושת בעלי העניין הזרים. לשון אחר - אריסון ומלח המחזיקים יחד ב-23.5% מהבנק, יגדילו את החלק החסום שלהם ב'עוגה', על חשבון החלק החופשי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully