וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות במדדים בהובלת חברות הנפט על רקע הירידות במחירי הנפט; פרנקפורט יורדת ב-1.2%

מיכל רמתי

6.10.2005 / 13:06

החוזים על הנפט למסירה בנובמבר מסוג טקסס מתוק יורדים למחיר של 62.04 דולר לחבית; בריטיש פטרוליאום יורדת ב-1.8%; טוטאל הצרפתית יורדת ב-1.6%; רויאל דאץ'-של יורדת ב-1.4%



ירידות נרשמות במדדים באירופה בהובלת מניות הנפט, על רקע הירידה שנרשמה במחירי הנפט. לירידות הוסיפו גם נתונים על ירידה במכירות הקמעוניות בגוש היורו וחששות מהאטה כלכלית בארה"ב. לונדון יורדת ב-0.9%; פרנקפורט יורדת ב-1.2%; פאריס יורדת ב-1%.



המכירות הקמעוניות באירופה ירדו בספטמבר, לראשונה זה שלושה חודשים, על רקע מחירי הנפט הגבוהים ואי-הוודאות השוררת בעקבות הבחירות בגרמניה. מדד מנהלי הרכש של בלומברג הראה ירידה ל-49.7 נקודות בספטמבר, לעומת שיא של 20 חודשים שנרשם באוגוסט - 51.7 נקודות. ערך נמוך מ-50 מעיד על ירידה במכירות הקמעוניות. הירידה מעידה על אי רצונם של הצרכנים להוציא על רקע שיעורי האבטלה הגבוהים ועלויות האנרגיה הגבוהות.



הצמיחה במגזר השירותים בארה"ב רשמה האטה חדה מהצפוי בספטמבר. מדד מנהלי הרכש של מכון ISM למגזר השירותים ירד לרמה של 53.3 בספטמבר, מרמה של 65 שנרשמה באוגוסט, והיה נמוך מהתחזיות בוול סטריט, שצפו ירידה לרמה של 61. מדובר ברמה הנמוכה ביותר מאז אפריל 2003 ובירידה החדה ביותר בתולדות המדד, שנוסד ב-1997. קריאה במדד הגבוהה מ-50 מצביעה על צמיחה במגזר.



אזהרות מפני איום האינפלציה, מפי נשיאי הבנק הפדרלי בארה"ב בימים האחרונים, הוסיפו לחששות מפני האטה בארה"ב. אתמול רמז נשיא הבנק הפדרלי של קנזס סיטי, תומס הניג, כי הבנק הפדרלי ימשיך להעלות את הריבית כדי לצמצם את האינפלציה. שיעור הריבית בארה"ב עומד כעת על 3.75%, לאחר 11 העלאות ריבית רצופות. "האינפלציה היא הסכנה הגדולה ביותר לכלכלה האמריקאית", אמר הניג.



הניג חיזק את דבריהם של שלושה בכירים בבנק הפדרלי שלשום, אשר הזהירו כי התגברות האינפלציה היא האיום הגדול ביותר על כלכלת ארה"ב, לאחר סופות ההוריקן קתרינה וריטה. ההאטה בצמיחת הכלכלה האמריקאית נתפסת כזמנית, בעוד שעליות המחירים מחייבות תשומת לב וזהירות, אמרו הבכירים בשלושה נאומים שונים.



החוזים על הנפט למסירה בנובמבר מסוג Light Crude (טקסס מתוק) יורדים עתה ב-1.2% למחיר של 62.04 דולר לחבית, במסחר לאחר הסגירה בניו יורק. מדובר ביום חמישי ברציפות של ירידות - רצף הירידות הגדול ביותר זה יותר משנה. מאז השיא שנרשם ב-30 באוגוסט, ירד מחיר הנפט ב-12%.



חברות הנפט האירופיות רושמות ירידות על רקע ירידת מחירי הנפט. בריטיש פטרוליאום (סימול BP.L) יורדת ב-1.8%. טוטאל הצרפתית (סימול FP.PA) יורדת ב-1.6%; רויאל דאץ'-של (סימול RDSA.L) מאבדת 1.4%.



פרמלאט, יצרנית מוצרי החלב האיטלקית (סימול PLT.MI) חזרה להיסחר בבורסת מילאנו היום, לאחר שיצאה מפשיטת רגל. מניית פרמלאט נסחרת עתה ב-3.09 יורו למניה, מחיר המעניק לה שווי שוק של 4.9 מיליארד יורו (5.9 מיליארד דולר) - מעל לשיא שרשמה ב-2002 לפני נפילתה ומעל לערך הנקוב של 1 יורו למניה. חזרתה למסחר של פרמלאט, מאפשרת לבעלי מניותיה ולמחזיקי האג"ח שלה להחזיר לעצמם חלק מההשקעות שירדו לטמיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully