וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון הציע ללפיד ולמפלגת שינוי לשוב לממשלה; לפיד דרש לחוקק את חוק ברית הזוגיות

מזל מועלם

6.10.2005 / 13:43

לפיד הבהיר לשרון כי שינוי לא מחויבת לתמוך בממשלה והיא רואה עצמה כאופוזיציה לכל דבר, גם בנושא התקציב; יחד עם זאת, אמר לפיד ששינוי תהיה מוכנה לשקול להצטרף לממשלה



ראש הממשלה, אריאל שרון, נפגש היום (חמישי) עם יו"ר שינוי ויו"ר האופוזיציה, ח"כ יוסף לפיד, והציע לשינוי להצטרף לממשלה. השניים נפגשו בקריה בתל אביב במסגרת סבב הפגישות הפוליטיות שמנהל שרון מאז ניצחונו במרכז הליכוד, במטרה לייצב את הקואליציה לקראת פתיחת מושב החורף בכנסת וההצבעה על התקציב.



לפיד הבהיר לשרון כי לאחר שההתנתקות בוצעה, שינוי לא מחויבת לתמוך בממשלה והיא רואה עצמה כאופוזיציה לכל דבר, גם בנושא התקציב. לפיד אמר ששינוי תהיה מוכנה לשקול להצטרף לממשלה, רק אם ייענו תביעותיה בנושאים עקרוניים, כמו שינוי חוק טל וחקיקת חוק ברית הזוגיות. שרון השיב כי חוק טל נמצא בעיון וכי הוא מוכן לבדוק את האפשרות של חקיקת חוק ברית הזוגיות.



לפיד מחה באוזני שרון על הפסקת עבודות התשתית במחלף גנות, על פי דרישת החרדים, ואמר לו כי אם הוא רוצה לקדם שיתוף פעולה עם שינוי, הוא אינו צריך לזרוע מוקשים בדרך. שרון השיב כי הוא צריך להתחשב גם בעמדת הרבנים.



בשבוע שעבר נפגש שרון עם יו"ר ש"ס, ח"כ אלי ישי. בפגישה, שהוגדרה טובה, אמר ישי כי ש"ס תשקול לתמוך בתקציב מחוץ לממשלה אם יתמלאו דרישותיה בעניין השבת הקיצוצים לשכבות החלשות.



בעקבות פגישת שרון-לפיד אמר היום ישי כי "לאור ההתנהגות האופוזיציונית של לפיד, רה"מ יכול להיות רגוע מאוד. לפיד יחפש סיבות לתמוך בשרון. די לנו מטומי - דני דין לפיד". ביחס לתביעת שינוי לגבי ברית הזוגיות אמר ישי כי "מי שנשמה יהודית פועמת בקרבו לא יעלה על הדעת לקבל יוזמות אנטי-יהודיות כברית הזוגיות. על שינוי נאמר בעת הזו: 'תכלה שנה וקללותיה'. הדחף שלהם לעקור כל מה שהוא יהודי הוא כחיידק טורף שיש לקטול אותו".



לאחר ניצחונו במרכז הליכוד לפני כ-10 ימים, חש שרון חזק דיו כדי לחזר אחר כל המפלגות כדי לייצב את הקואליציה, ואף כדי לעשות שינויים קואליציוניים כדי להעביר את התקציב וכדי לאשר את מינויו הקבוע של אולמרט לשר אוצר ואת מינויים של סגן השר זאב בוים וח"כ רוני בר-און לשרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully