וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת חבס ופיליפ סטארק מעצבים פרידה: חבס מוכרת לסטארק 10% מ-YOO תמורת מיליון דולר

עומר שרביט

6.10.2005 / 14:48

חבס העניקה אופציה למכירת 8% נוספים תמורת מיליון דולר; חבס השקיעה בחברת העיצוב של סטארק לפי שווי של כ-8.8 מיליון דולר - תרשום רווח הון של כ-300 אלף דולר



ארבע שנים לאחר שנכנסה להשקעה בחברת YOO של מעצב העל פיליפ סטארק, מוכרת לו בחזרה מחצית מהאחזקה לפי שווי של כ-11 מיליון דולר. סטארק, שהוא בעל השליטה בחברה, ירכוש מחבס השקעות 10% מ-YOO תמורת מיליון דולר.



לאחר הפחתה מסוימת, ההשקעה ב-YOO שיקפה לחברה שווי של כ-8.8 מיליון דולר, כך שחבס עשויה לרשום רווח הון מסוים ובחברה אומרים כי המספר הסופי יתברר בדו"חות הכספיים.



בנוסף, חבס העניקה לבעלת מניות אחרת ב-YOO אופציה לרכישת 8% מהחברה תמורת מיליון דולר נוספים. זאת לאחר מימוש האופציה, אם וכאשר חבס תיוותר עם אחזקה של 2% מחברת העיצוב והשיווק האנגלית, שנושאת את שם המותג YOO ומתכננת מספר פרויקטים לבנייה ברחבי העולם.



חבס קנתה ב-2001 חמישית מ-YOO תמורת 1.25 מיליון ליש"ט, קרי - לפי שווי של 6.25 מיליון ליש"ט. בנוסף, החברה התחייבה לתת ל-YOO הלוואת בעלים של 2.15 מיליון ליש"ט, אך בחברה אומרים כי בסופו של דבר ההלוואה מעולם לא ניתנה.



שנה לאחר מכן, ב-2002, חבס החזירה לעצמה חלק מסוים מההשקעה, כשהפחיתה את ההשקעה המקורית ב-YOO למיליון ליש"ט. ההפחתה נעשתה בתום ויכוח על שכר הטרחה, שחבס תשלם ל-YOO עבור שירותי התכנון והעיצוב שהיא תעניק לפרויקט בצפון תל אביב.



שני הצדדים הסכימו ששכר הטרחה יופחת ויקוזז עם חלק מההשקעה המקורית. לאחר ההפחתה עולה, כי ההשקעה שיקפה ל-YOO שווי של כ-5 מיליון ליש"ט, המהווים כ-8.8 מיליון דולר. בשורה התחתונה, חבס עשויה לרשום רווח הון מזערי של כ-300 אלף דולר.



חבס, שבשליטת ברוך, הרצל ויוסף חבס, בונה את פרויקט YOO בת"א בשכונת פארק צמרת בתל אביב, המתוחמת מצפון בדרך ההלכה, ממזרח ברחוב פנחס ספיר וממערב בדרך נמיר. בפארק צפויה לקום שכונה בת 12 בנייני מגורים רבי קומות, מרכז מסחרי, מבני ציבור ושטחים פתוחים.



לאחר השלמתו, בפרויקט YOO ת"א ייבנו עד 297 יחידות דיור בשני מגדלי מגורים בעלי מעטפת עגולה, בני 41 ו-37 קומות. ההערכות הן, כי חבס מכרה עד כה דירות ב-300 מיליון שקל, כאשר הבניין הראשון יושלם עד סוף 2007 והשני כבר הגיע לקומתו השלישית.



כיאה לפרויקט של ה"מיליוניון" העליון, המגדלים מחופים גרניט, אלומיניום וזכוכית, וקומות הכניסה כוללות ספא, בריכת שחייה וכו'. הביקוש ככל הנראה גבוה מאוד: בעל השליטה בחברה, הרצל חבס, החליט להמתין עם הכניסה ל-4 הדירות שרכש לו ולמשפחתו במגדל הראשון ולהיכנס דווקא לשני.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully