וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפל של חודשיים במחיר הנפט הגולמי על רקע ירידה בביקוש בארה"ב - נסחר סביב 62 דולר לחבית

מיכל רמתי

6.10.2005 / 14:58

בניו יורק רושם הנפט הגולמי יום חמישי של ירידות על רקע ירידה בזיקוק הנפט בארה"ב שהביאה לצמצום בביקוש; בלונדון יורד הנפט מסוג ברנט יום שישי ברציפות



מחיר הנפט הגולמי ירד לשפל של חודשיים על רקע ירידה בביקוש לנפט גולמי בארה"ב בשל הפגיעה בזיקוק הנפט. צריכת הדלק בארה"ב ירדה גם היא על רקע מחירי האנרגיה הגבוהים. החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude (טקסס מתוק) למסירה בנובמבר נסחרים בירידה של 1.2% למחיר 62.04 דולר לחבית. מדובר ביום חמישי ברציפות של ירידות - רצף הירידות הגדול ביותר זה יותר משנה. מוקדם יותר הגיע מחיר הנפט ל-61.9 דולר לחבית - המחיר הנמוך ביותר מאז ה-5 באוגוסט. מחיר זה נמוך בכ-12% מהשיא שנרשם ב-30 באוגוסט - 70.85 דולר לחבית.



מחיר החוזים על הנפט מסוג ברנט למסירה בנובמבר ירד ב-1.7% ל-59.09 דולר לחבית מוקדם יותר בבורסת לונדון. מדובר במחיר הנמוך ב-14% מהשיא שרשם הברנט ב-30 באוגוסט - 68.89 דולר לחבית. עתה נסחר הברנט במחיר 59.31 דולר לחבית, ירידה של 1.4%.



סופות ההוריקן קתרינה וריטה, שפגעה באזור הייצור והזיקוק של הנפט במפרץ מקסיקו הביאו לירידת כושר הזיקוק של יצרניות הנפט ל-11.7 מיליון חביות ביום. כך דיווח משרד האנרגיה האמריקאי אתמול. הביקוש לנפט גולמי מצד יצרניות הנפט האמריקאיות דוגמת אקסון מוביל (סימול XOM) ירד לשפל של 18 שנים בשל הירידה בתפוקה.



עם זאת, ירידה בצריכת הדלק סייעה לפצות על הירידה בתפוקה. הביקוש לבנזין בארה"ב, המחושב לפי אספקת הדלק מבתי הזיקוק, ירד ב-2.6% ב-4 השבועות שהסתיימו ב-30 בספטמבר לעומת התקופה המקבילה. הביקוש למוצרי זיקוק אחרים, ביניהם דלק להסקה וסולר, ירד ב-3.8% באותה תקופה. עוד גורם שחיפה על הירידה בתפוקת בתי הזיקוק האמריקאיים היה העלייה בייבוא הדלק לארה"ב - עלייה של 18% בשבוע שעבר ליותר מ-1.4 מיליון חביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully