וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של אירופה ממשיך להתבצר: לא שינה את הריבית בפגישתו היום; החלטה דומה בבריטניה

דפנה מאור

6.10.2005 / 16:13

הנגיד ז'אן קלוד טרישה אמר כי הבנק המרכזי של אירופה ינקוט ביד "חזקה" נגד האינפלציה שעלתה על 2%; הבנק מחויב לבלימת האינפלציה ולא לעידוד הצמיחה הכלכלית



הבנק המרכזי של אירופה המשיך לנקוט במדיניות "הבונקר" המפורסמת של הבונדסבנק, וזה החודש ה-27 במספר הותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 2%. החלטה דומה התקבלה בבנק המרכזי של בריטניה, שהוריד את הריבית השנה.



למרות החששות כי כלכלת אירופה לא מצליחה להיחלץ מדריכה כלכלית במקום זה יותר משנה, לא הוריד הבנק המרכזי של אירופה (ECB) את הריבית. ההחלטה היתה צפויה. ז'אן קלוד טרישה, נגיד ה-ECB אמר בהחלטתו, כי מחירי הנפט הגבוהים גורמים לעלייה באינפלציה מעל יעדו של הבנק המרכזי - 2%. עוד אמר טרישה, כי הבנק ינקוט ביד "חזקה" נגד האינפלציה. הבנק המרכזי של אירופה מחויב לבלימת האינפלציה, ולא לעידוד הצמיחה הכלכלית.



אתמול נפלו בורסות וול סטריט, והיום הלכו בעקבותיהן בורסות אסיה ואירופה, בשל חששות מהתחזקות האינפלציה בארה"ב ובעולם. אם האינפלציה תתגבר, ייאלצו הבנק הפדרלי ואחרים לנקוט יד קשוחה יותר בהעלאות הריבית, ולבלום בכך את הצמיחה הכלכלית ולהקטין את הכדאיות של השקעה בשוקי המניות והאג"ח.



בבריטניה, לאחר שבשנה שעברה העלה הבנק את הריבית כדי לבלום את התנפחות בועת הנדל"ן, החל השנה בנק אוף אינגלנד בהורדות ריבית, נוכח סימנים להאטה בצמיחת הכלכלה הבריטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully