וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליט הצבאי הראשי מערער: דורש לשלול דרגותיו של יצחק מרדכי

עמוס הראל

6.10.2005 / 22:08

תת-אלוף אביחי מנדלבליט טוען כי הוועדה לא נתנה משקל ראוי לחומרת העבירות "ולהבטחת שלומן של החיילות בצה"ל"; המצב מחייב "פגיעה ממשית בדרגותיו"



הפרקליט הצבאי הראשי, תת-אלוף אביחי מנדלבליט, הגיש היום (חמישי) ערעור על ההחלטה לא לפגוע בדרגותיו של האלוף (מיל') יצחק מרדכי. הוועדה, בראשותו של השופט בדימוס אליהו וינוגרד, כונסה בעקבות הרשעתו של מרדכי בפרשיות של מעשים מגונים, שאחת מהן נגעה לתקופתו כאלוף בשירות פעיל. לפני כחודש החליטה לדחות את בקשת הפצ"ר שלא לפגוע בדרגות, למרות שקבעה כי הוא עבר עבירות שיש עימן קלון.

הפרקליטות הצבאית טוענת כי הוועדה לא נתנה את המשקל הראוי לחומרת העבירות בהן הורשע מרדכי "ולהבטחת שלומן של החיילות המשרתות בצה"ל". בנוסף, נטען כי הוועדה שגתה בכך שאינה צריכה לקחת בחשבון שיקולים כמו טוהר המידות והדרגות והשמירה על אמון הציבור בצה"ל ובמפקדיו. הערעור על החלטת הוועדה הוגש לבית הדין הצבאי לערעורים.



הוועדה הצבאית שדנה לפני חודשיים בהורדתו בדרגה קבעה כי אין להורידו בדרגה בניגוד לעמדתו של הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל אביחי מנדלבליט.



הפצ"ר: המצב מחייב "פגיעה ממשית בדרגותיו"



מרדכי הורשע ב-2001 במעשה מגונה בנסיבות מחמירות בקצינה בהיותו אלוף פיקוד הצפון ובמעשה מגונה בפעילת ליכוד, כשכיהן כשר הביטחון. פרקליטיו של מרדכי לא חלקו בדיון בוועדה על הקביעה כי יש קלון בעבירות בהן הורשע, אך הדגישו את עברו הצבאי והנזקים שנגרמו לו מהרשעתו.



בראש הוועדה הצבאית עמד השופט המחוזי בדימוס אליהו וינוגרד, והיו חברים בה גם אב בית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה, עו"ד יוסף תל-רז והאלוף במילואים אביעזר יערי.



הפרקליט הצבאי הראשי, תת-אלוף אביחי מנדלבליט, כתב לוועדה כי עניינו של מרדכי "מחייב כי היא תפגע פגיעה ממשית בדרגותיו. הוא ציין, שמעשי מרדכי נמצאים "ברף העליון של סקלת המעשים המגונים. רום מעמדו ודרגתו של האלוף במילואים מהווים גם הם נסיבות לחומרה". הפצ"ר לא כתב לאיזו דרגה ראוי להוריד את מרדכי, אך סיפק שתי דוגמאות להורדת קצינים בשלוש דרגות - מאלוף-משנה לסרן ומרב-סרן לסגן-משנה. לפי מדד זה, "פגיעה ממשית" בדרגתו של מרדכי פירושה הורדתו לדרגת סגן-אלוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully