וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות לבית הדין הארצי לעבודה: נמשכות הלנות השכר ברשויות המקומיות

חיים ביאור

7.10.2005 / 8:05

בתביעה נטען כי עשרות רשויות מקומיות מנכות כספים משכר העובדים במטרה להעבירם לקרנות השתלמות וקופות גמל, אך משאירות את הכספים בקופותיהן תוך הפרת החוק



ההסתדרות פנתה ערב החג לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה שיוציא צו לרשויות המקומיות להפסקת העיכוב בתשלומי השכר. ההסתדרות דרשה כי הרשויות יעבירו לקרנות הפנסיה, קרנות ההשתלמות וקופות הגמל כספים שנוכו משכר העובדים.



בפניית ההסתדרות לבית הדין הארצי, באמצעות ראש הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד דורית טנא-פרצ'יק, נטען כי עשרות רשויות מקומיות מנכות כספים משכר העובדים במטרה להעבירם לקרנות ולקופות, אך הכספים נותרים בקופותיהן ואינם מועברים ליעדם, תוך הפרת החוק.



לטענת ההסתדרות, חלק גדול מהרשויות המקומיות ממשיכות להלין את שכר עובדיהן, אף על פי שהיא חתמה עם רשויות אלה על תוכניות הבראה, הכוללות פיטורי עובדים וקיצוץ ניכר בשכר העובדים הנותרים. ההסתדרות אומרת כי הרשויות אינן ממלאות את חובתן הבסיסית כלפי העובדים, וזאת למרות שנשיא ביה"ד הארצי, השופט סטיב אדלר, קבע בפסק דין מלפני כשנה כי על הרשויות לשלם את המוטל עליהן בכל מקרה, גם אם לא נחתמו תוכניות ההבראה.



עוד טוענת ההסתדרות כי לפני כשנה הוקמה ועדה משותפת למשרדי האוצר והפנים ולרשות המסים כדי לקבוע את אופן ההעברה הרטרואקטיווית של כספי החוב לעובדים, אך זו פועלת בעצלתיים, והתוצאה היא אי העברה של הכספים לקרנות, תוך סיכון זכויות הפנסיה של העובדים. ההסתדרות מבקשת מביה"ד להורות לרשויות המקומיות לשלם את כל חובותיה לעובדים (שכר, הפרשות לקרנות, ביגוד והבראה) לפני תום שנת הכספים 2005, בתוספת פיצויים בשל העיכוב.



בין הרשויות המעכבות כספים המגיעים לעובדים: אור עקיבא, איכסל, באקה אל גרבייה, בית שאן, בני ברק, דבורייה, חורפיש, לוד, עיבלין, עפולה, רמלה וקריית אתא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully