וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: מניות היצוא ירדו על רקע חששות מאינפלציה בארה"ב; טוקיו ירדה ב-1%

עפרה שלו

7.10.2005 / 10:34

מניות הבנקים בטוקיו רשמו עליות: מדד הבנקים עלה ב-1.3%; הונג קונג עלתה ב-0.3%; ניסאן ירדה ב-1.9%; יונדאי מוטור רשמה ירידה של 1.4%



מניות הייצוא באסיה ירדו, לאחר שבכיר בבנק הפדרלי אמר אתמול כי אסור "לאפשר לאינפלציה להרעיל את המערכת". הניקיי בטוקיו רשם ירידה של 1% ואילו מדד הטופיקס ירד ב-0.1% בלבד. גם בערים אחרות באסיה נסגרו הבורסות בירידות, מלבד הונג קונג, סינגפור, הפיליפינים ואינדונזיה. ההאנג סנג בהונג קונג עלה ב-0.3%.



נשיא הבנק הפדרלי של דאלאס, ריצ'רד פישר, הבהיל את שוקי המניות בפעם השנייה השבוע, כאשר שב והזהיר אתמול כי מדד הליבה של האינפלציה בארה"ב מתקרב לקצה גבול הסובלנות של הבנק הפדרלי: "איננו יכולים לאפשר לאינפלציה להרעיל את המערכת", אמר פישר.
דבריו הצטרפו לשורת התבטאויות של בכירים בבנק הפדרלי, שהזהירו בימים האחרונים מפני התגברות האינפלציה בארה"ב, ועוררו בכך את חשש המשקיעים כי הבנק הפדרלי טרם סיים להעלות את הריבית.



מניות הבנקים בבורסת טוקיו רשמו עליות שערים ומיתנו את הירידות במדדים. סומיטומו טראסט אנד בנקינג אמר כי הרווח במחצית הראשונה של השנה היכה את התחזיות, על רקע עלייה בהכנסות מעמלות וירידה בהוצאות על חובות אבודים. מניות הבנק עלו ב-6.3%. מדד מניות הבנקים עלה ב-1.3%.



ניסאן, יצרנית המכוניות השנייה בגודלה ביפאן, ירדה ב-1.9%. כשני שליש ממכירות החברה מגיעות מיצוא, נכון לשנה שעברה. מדיה-טק, היצרנית הגדולה בעולם של שבבים לנגני DVD, ירדה ב-1.4%.



יונדאי מוטור, יצרנית המכוניות הגדולה ביותר בדרום קוריאה, רשמה ירידה של 1.4%. ארה"ב היא שוק היצוא הגדול ביותר של יונדאי: בשנה שעברה היה השוק האמריקאי אחראי ל-39% מהמכירות הבינלאומיות שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully