וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות בניו יורק מחשש לפיגועים ברכבת התחתית

שלמה שמיר

7.10.2005 / 21:37

שוטרים סגרו לזמן קצר חלק מתחנת פנסילווניה בגלל חפץ חשוד שהתברר כלא מסוכן; עם זאת, גורמי ביטחון בוואשינגטון מפקפקים באמינות ההתרעה



משטרת ניו יורק סגרה חלק מתחנת הרכבת פנסילווניה ועדי ראייה דיווחו כי צוותים לטיפול בחומרים מסוכנים בדקו חפץ שנראה כמו מזוודה אדומה. לא נמסרו פרטים על תוכן המזוודה. מחברת הרכבות אמטרק נמסר כי חלק מהקווים הושבתו אך היא מנסה להמשיך את פעילותה כרגיל.



המשטרה הגבירה את האבטחה ברכבת התחתית בעיר בעקבות קבלת התרעה על ניסיון פיגוע, והיא עורכת חיפושים קפדניים בתיקים, במזוודות ובעגלות תינוקות של הנכנסים לתחנות. ראש העיר, מייקל בלומברג, אמר אתמול (חמישי) כי מדובר בהתרעה ממוקדת לביצוע התקפה בימים הקרובים, אך אין אינדיקציה לכך שיש קשר לחגים היהודיים החלים החודש.



הבוקר פורסמם בתקשורת האמריקאית כי מקור ההתרעה הנוכחית הוא בפעילות שביצעו כוחות צבא ארה"ב אתמול בעיראק, שבמהלכה נתפס שלושה אנשי אל-קאעדה, שחשפו בחקירתם את כוונות הפיגוע. קודם לכן אמר גורם ביטחוני כי החשש הוא שהפיגוע יבוצע היום או לפחות עד סוף השבוע הנוכחי והלאה. עם זאת, פקידים במשרד לביטחון פנים בוואשינגטון אמרו כי אמינות ההתרעה "מפוקפקת".



לפי ההתרעה, טרוריסטים עלולים להעמיס חומרי נפץ על עגלות התינוקות, כך אמר גורם אכיפת חוק בארה"ב. "זו הפעם הראשונה שקיבלנו התרעה ברמה כזו של ודאות", אמר בלומברג במסיבת עיתונאים בהשתתפות מפקד משטרת ניו יורק, ריימונד קלי, אך הוסיף כי הוא חש בטוח כדי לנסוע חזרה לביתו מהעבודה.



דובר המשרד לביטחון פנים, ראס נוק, אמר כי "קהיליית המודיעין סיכמה כי מידע זה הוא בעל אמינות מפוקפקת. שיתפנו במידע את הרשויות בניו יורק". לדברי גורם ביטחוני, מדובר במידע שאינו מפורט דיו וכולל חומר מודיעיני "שניתן למצאו באינטרנט או במפת העיר ניו יורק". לדבריו, הרשויות בעיר ידעו על ההתרעה לפחות מאז יום שני, אך לא פירסמו אותו עד להיוודע מעצרם של שניים או שלושה פעילי אל-קעדה בעיראק ביממה האחרונה. הגורם טען עוד כי הרשויות חוששות שפעילי אל-קאעדה הנמצאים בניו יורק קשורים לתכנון הפיגוע. אין לדבר ראיות מוצקות, אך נערכת חקירה בעניין.



"נעשה הכל להגן על העיר", אמר בלומברג, "לא נחסוך במשאבים ובהוצאות". לדבריו, לא נעצרו או עוכבו לחקירה חשודים בעקבות ההתרעות. מושל מדינת ניו יורק, ג'ורג' פטאקי, אמר כי מאות חיילי המשמר הלאומי יועברו לעיר ויבצעו סיורים בתחנות הרכבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully