וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט אישר עוד 50 מיליארד דולר למלחמה בטרור

הארץ

7.10.2005 / 21:42

שישה נחתים אמריקאים ויותר מ-50 חמושים עיראקים נהרגו במתקפה אמריקאית במערב המדינה; מכתב חושף: אל קאעדה בצרות



הסנאט האמריקאי אישר תקציב ביטחון שמעניק 50 מיליארד דולרים נוספים למלחמה בטרור בעיראק ואפגניסטאן. הסנאטורים אישרו פה אחד (97-0) תקציב ביטחון כולל בגובה 440 מיליארד דולר לשנת התקציב 2006, שמתחילה בראשון באוקטובר.



החוק של הסנאט, שנשלט על ידי הרפובליקאים, גבוה בחמישה מיליארד דולרים מהחוק של בית הנבחרים. החוק החדש כולל תיקון האוסר על התעללות באסירים ונכנס למרות התנגדות הבית הלבן . הסנאט אישר גם תקציב של 31.9 מיליארד דולר למשרד לביטחון פנים. מדובר בעלייה של 5% בתקציב המשרד.



צבא ארה"ב דיווח היום (שישי) כי הרג יותר מ-50 חמושים במתקפה במערב עיראק. שישה נחתים אמריקאים נהרגו היום במערב המדינה בפיצוץ מטען צד. המתקפה האמריקאית נועדה לפגוע בפעילי ארגון אל קאעדה לפני ההצבעה מתוכננת על החוקה החדשה של עיראק.



דובר הפנטגון, בראיין וייטמן, חשף היום (שישי) מכתב ששלח, ככל הנראה, איימן אל זוואהירי, סגן מפקד אל קאעדה לראש הארגון בעיראק, אבו מוסעב א-זרקאווי. בסי-אן-אן דווח כי במכתב מזהיר אל זוואהירי כי הטקטיקות בהן משתמש הארגון בעיראק, בהן פיגועי התאבדות כנגד אזרחים מוסלמים, עלולות להביא לניכור של הארגון מה"המונים האיסלאמים".



וייטמן אמר כי אל זוואהירי הודה כי ארגונו איבד הרבה מפקדים בכירים בעקבות המלחמה בטרור. הוא הוסיף כי קווי התקשורת והמימון של הארגון נפגעו קשות. וכי הארגון ויתר למעשה על ניצחון באפגניסטאן. אל זוואהירי גם ביקש סיוע כלכלי, לדברי הדובר, הדבר מעיד על בעיות כלכליות של הארגון.



לדברי וייטמן, המכתב מפרט את האסטרטגיה של הארגון שכוללת גירוש האמריקאים מעיראק והקמה של מדינה איסלאמית שתתפשט למדינות שכנות. הוא לא מסר מתי נתפס המכתב או מתי הפנטגון מאמין שהוא נכתב. עם זאת, בסי-אן-אן נכתב כי בכירים בממשל מסרו לרשת כי הוא נכתב סמוך להתקפות הטרור על לונדון ב-7 ביולי.



הבכירים מסרו כי ההחלטה לאשר את דבר קיומו של המכתב הגיעה בעקבות דליפה חלקית ולא מדויקת שלו לתקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully