וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לחיי אלפים עקב רעידת אדמה בעוצמה 7.6 בסולם ריכטר בתת היבשת ההודית

סוכנויות הידיעות

8.10.2005 / 18:04

עד כה ידוע על 500 הרוגים בצפון פקיסטאן ועל 220 הרוגים בהודו; עדיין לא ברור אם יש נפגעים באפגניסטאן; כמה כפרים בצפון פקיסטאן נהרסו כליל ומעריכים כי מאות קבורים תחת ההריסות



בפקיסטאן גובר החשש כי אלפי בני אדם נהרגו ברעידת האדמה שפקדה הבוקר (שבת) את תת היבשת ההודית. כך הודיע בצהריים דוברו של נשיא פקיסטאן, פרבז מושראף. רעידת האדמה, שהיתה בעוצמה של 7.6 בסולם ריכטר, זיעזעה את הודו, פקיסטאן ואפגניסטאן. שר הפנים של פקיסטאן אמר כי כמה כפרים בצפון פקיסטאן נהרסו כליל ומאות בני אדם קבורם תחת הריסותיהם.



עד כה ידוע על לפחות 500 בני אדם שנהרגו במחוז בצפון פקיסטאן ועל לפחות 220 הרוגים, מאות פצועים וכ-600 נעדרים בחבל קשמיר בבשליטה ההודית. רוב ההרוגים בהודו הם בערי הגבול אורי, טאנגדר ופונץ' ומהעיר סרינגאר. בהרוגים גם חיילים שאיבטחו את הגבול בין הודו לפקיסטאן.



המכון הגיאולוגי האמריקאי מדווח באתר האינטרנט שלו, http://www.usgs.gov, כי מוקד רעידת האדמה היה בעומק של כ-10 קילומטר ובמרחק 95 קילומטר מצפון לאיסלאמבאד, בירת פקיסטאן. מהמכון נמסר עוד, כי בצהריים הורגשו בפקיסטאן חמישה רעשי משנה, החזק שבהם, כמאה קילומטרים מצפון לאיסלאמבאד, בעוצמה של 6.3 בסולם ריכטר.



"ראיתי בניינים מתנדנדים"



על פי הדיווחים, רעידת האדמה נמשכה כדקה ובמהלכה נראו אנשים רצים בבהלה החוצה מבתיהם אל הרחוב. באיסלאמבאד קרס חלק מבניין בן 19 קומות. כ-100 בני אדם נלכדו בהריסות הבניין וכמה נהרגו. רעידת האדמה הורגשה היטב גם בבירת אפגניסטאן, קאבול, אולם עד כה אין דיווח על נפגעים שם. עד ראייה מהעיר דלהי בהודו, סיפר שרעידת האדמה "היתה חזקה כל כך, שראיתי בניינים מתנדנדים. זה היה מבעית", אמר. פצוע שאושפז בבית החולים בקשמיר שבהודו סיפר כי "הרצפה החלה לרעוד, והכל התהפך".



לפחות 400 אוהלים הועברו לערים אורי וטנגדאר, כדי לספק מחסה זמני לאלו שנשארו ללא בית. כל בתי החולים באזור הועמדו במצב כוננות ואזורים רבים סובלים מהפרעות באספקת המים והחשמל.



בדצמבר 2004 גרמה רעידת אדמה בעוצמה של 8.9 בסולם ריכטר לגל צונאמי אדיר ממנו נהרגו בדרום מזרח אסיה כ-150 אלף בני אדם. גם במקרה זה היתה הודו בין המדינות הנפגעות, ואלפי בני אדם נהרגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully